Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Lysáková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43104
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pod názvem Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů se snaží přiblížit aktuální téma, které je inkluzivní pedagogika. Teoretická část pracuje s pojmy, jako je inkluze nebo integrace, které jsou nedílnými součástmi tohoto tématu. Práce je koncipována z pohledu rodičů, jelikož v naší společnosti existuje mnoho dětí se vzdělávacími potřebami a je důležité si uvědomit, že i jejich potřeby jsou součástí naší společenské reality. Je potřeba si uvědomit, s jakými druhy žákovské diverzity se můžeme setkat v prostředí škol. Všechny tyto aspekty jsou důležité jak v rámci vnímání jak pohledem rodičů, učitelů nebo kolektivu s ohledem na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zjistit, jak se inkluzivní pedagogika v českých školách vyvíjí, zda naplňuje očekávání rodičů a jejich dětí nebo funguje dle principů, které nabízí. Praktická část je zpracována kvalitativním výzkumem, pro design výzkumu byla použita interpretativní fenomenologická analýza. |
|
dc.format |
117 s. (227 690 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní pedagogika
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
legislativa
|
cs |
dc.subject |
žákovská diverzita
|
cs |
dc.subject |
speciální vzdělá-vací potřeby
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
prostředí školy
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive pedagogy
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
legislation
|
en |
dc.subject |
pupil diversity
|
en |
dc.subject |
special educational needs
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.title |
Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů |
|
dc.title.alternative |
Perception of Pupil Diversity in Inclusive Education from the Parents' Point of View |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balaban Cakirpaloglu, Irena |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis called Perception of Pupils' Diversity in Inclusive Education through their Parents' Eyes focuses on up-to-date topic that is inclusive pedagogy. The theoretical part works with concepts such as inclusion or integration that are integral parts of this topic. The work is conceived from the parents' point of view because there are many children with educational needs in our society and it is important to realize that their needs are also part of our social reality. It is necessary to realize which kinds of pupils' diversity we can meet at schools. All these aspects are important both in parenting perception and in the view of teachers or colleagues with regard to a child with special educational needs. The theoretical part also deals with pupils'diversity and environment where the child lives. The aim of the thesis is to find out how inclusive education at Czech schools evolves, me-ets the expectations of parents and their children or works according to the principles it offers. The practical part is processed by qualitative research, for the research design inter-pretative phenomenological analysis was used. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48261
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account