dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Müller, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T17:26:35Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T17:26:35Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4311
|
|
dc.description.abstract |
V mé práci se zabývám motivací žáků při výuce anglického jazyka. Kladu si za cíl vymezit základní terminologii motivace, jako jsou vnitřní a vnější motivace, odměny a tresty, interakce učitel-žák. Věnuji se problému vytvoření vnitřní motivace u žáků za použití vnitřních motivačních pravidel. Také jak dalece mohou vnější motivační činitelé ovlivnit motivaci žáků. Zaměřuji se na postoj učitele k žákům, jak vytvořit pozitivní vztah mezi učitelem a žákem. Teoretické poznatky jsem aplikovala v praxi. |
cs |
dc.format |
43 s. |
cs |
dc.format.extent |
293744 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Motivace
|
cs |
dc.subject |
motivace žáků
|
cs |
dc.subject |
vnitřní motivace
|
cs |
dc.subject |
vnější motivace
|
cs |
dc.subject |
pravidla vnitřní motivace
|
cs |
dc.subject |
interakce učitel-žák
|
cs |
dc.subject |
zóna nejbližšího vývoje
|
cs |
dc.subject |
Motivation
|
en |
dc.subject |
students' motivation
|
en |
dc.subject |
intrinsic and extrinsic motivation
|
en |
dc.subject |
the principles of intrisic motivation
|
en |
dc.subject |
teacher-student relationships
|
en |
dc.subject |
zone of proximal development
|
en |
dc.title |
Motivace žáků při výuce anglického jazyka |
cs |
dc.title.alternative |
Students' motivation in the English classes |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2007-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
I deal with students' motivation in the English lessons in my thesis. I aim at defining basic motivation terms, such as intrinsic and extrinsic motivation, extrinsic rewards and punishments, teacher-student relationships. I focus on developing students' intrinsic motivation by using the principles of intrinsic motivation. Also, how much extrinsic motivational orientations can influence students' motivation. What teacher-student relationships should be like and how to build positive relationships with students. I put into practice theoretic knowledge. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1006206
|
|
dc.date.assigned |
2006-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
angličtina
|
cs |
local.subject |
jazyková výuka
|
cs |
local.subject |
English language
|
en |
local.subject |
language teaching and learning
|
en |