Subjektivně vnímané změny rodičovské role při nástupu dítěte do mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Varaďová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43941
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má charakter teoreticko - empirický. Teoretická část práce je zaměřena na oblast rodičovství a především na změnu rodičovské role, kterou rodič prožívá při ná-stupu dítěte do mateřské školy. Zabývá se také současnými vlivy, které na rodičovskou roli nejvíce působí. Empirická část popisuje kvalitativní výzkumný design prováděný s rodiči formou polostrukturovaného interview a metodou nedokončených vět. Výzkum je zaměřen na vnímání rodičovské role ve vztahu k dítěti před nástupem do mateřské školy a v průběhu pravidelné docházky dítěte do mateřské školy. |
|
dc.format |
63 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodič
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
rodičovská role
|
cs |
dc.subject |
změna rodičovské role
|
cs |
dc.subject |
rodič z mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
parent
|
en |
dc.subject |
parenthood
|
en |
dc.subject |
parental role
|
en |
dc.subject |
change parental role
|
en |
dc.subject |
parent from Preschool
|
en |
dc.title |
Subjektivně vnímané změny rodičovské role při nástupu dítěte do mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Subjectively perceived changes in parental role at the time of their child's preschool entry |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is both theoretical and empirical. The theoretical part of the thesis is focused on the area of parenthood and primarily on the change of their parental role which a parent experiences when their child enters kindergarten. It also deals with current influ-ences affecting the parental role most of all. The empirical part describes a qualitative re-search carried out in the form of a semi structured interview with parents and using the method of unfinished sentences. The research is focused on a parent's perception of their parental role in relation to their child before kindergarten entrance and during kinder-garten attendance. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50912
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account