Implementace BSC modelu do marketingové strategie vybrané firmy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Krkoška, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:01Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:01Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44849
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je navržení projektu implementace modelu Balanced Scorecard do marketingové strategie firmy. Teoretická část byla zaměřena na literární rešerši, týkající se oblasti řízení, nástrojů marketingu, strategických analýz a podrobný popis modelu Balanced Scorecard. Praktická část diplomové práce se věnovala představení vybrané společnosti, byla provedena její analýza v oblasti makro i mikrookolí a popsala současný způsob hodnocení marketingu vybraného segmentu. Poslední část se zabývala projektem implementace modelu Balanced Scorecard, který navázal na teoretické poznatky a výsledky provedených analýz. Přínosem této práce je možnost zvýšení výkonnosti vybrané firmy. |
|
dc.format |
86 s. (121 169) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
implementace
|
cs |
dc.subject |
výkonnost
|
cs |
dc.subject |
měřítka výkonnosti
|
cs |
dc.subject |
Balanced Scorecard
|
cs |
dc.subject |
perspektivy
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
implementation
|
en |
dc.subject |
performance
|
en |
dc.subject |
measuring the performance
|
en |
dc.subject |
Balanced Scorecard
|
en |
dc.subject |
perspectives
|
en |
dc.title |
Implementace BSC modelu do marketingové strategie vybrané firmy |
|
dc.title.alternative |
Implementation of BSC Model into Marketing Strategy of Selected Company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this master thesis was to design a project of the Balanced Scorecard model implementation into the company marketing strategy. The theoretical part was focused on the literature review which was related to the management, the marketing tools, the strategical analysis, Furthermore, the detailed description of the Balanced Scorecard model was introduced in this section. The practical part was dedicated to an introduction of the selected company. The analysis of firm's macro and micro environment was executed and current way of marketing evaluation of the selected segment was described. The last part deal with the project of the Balanced Scorecard model implementation which followed on from theoretical knowledge and results of the conducted process analyses. The contribution of this thesis is a possibility of increasing the company´s performance. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
52226
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account