Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na značku H&M

DSpace Repository

Language: English čeština 

Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na značku H&M

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurášková, Olga
dc.contributor.author Loudová, Zuzana
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:31Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:31Z
dc.date.issued 2019-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45549
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá tématem greenwashingu v módním průmyslu a zaměřuje se na H&M, jednu z největších oděvních společností. V teoretické části je nejdříve vysvětlen koncept společenské odpovědnosti a podrobněji popsána její environmentální oblast. Násle-dující kapitola se věnuje pojmu greenwashing, jeho významu a historii. V další kapitole je přiblížen vztah módního průmyslu k životnímu prostředí, vysvětlen koncept fast fashion a jeho vliv na životní prostředí. Tato kapitola zároveň pojednává o udržitelnosti v módním průmyslu a o recyklaci. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována marketingovému vý-zkumu, a to především obsahové analýze. V úvodu praktické části je přiblíženo pozadí spo-lečnosti H&M, její historie a snahy o udržitelnost. Následuje samotný výzkum, který se skládá ze dvou obsahových analýz. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy jsou ana-lyzovány vybrané iniciativy společnosti týkající se tématu udržitelnosti. Kvantitativní analý-zou je pak zkoumána komunikace tématu na sociálních sítích společnosti.
dc.format 77
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject greenwashing cs
dc.subject H&M cs
dc.subject módní průmysl cs
dc.subject fast fashion cs
dc.subject udržitelnost cs
dc.subject společenská odpovědnost firem cs
dc.subject obsahová analýza cs
dc.subject greenwashing en
dc.subject H&M en
dc.subject fashion industry en
dc.subject fast fashion en
dc.subject sustainability en
dc.subject corporate social respon-sibility en
dc.subject content analysis en
dc.title Greenwashing v módním průmyslu se zaměřením na značku H&M
dc.title.alternative Greenwashing in Fashion Industry focused on H&M Brand
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kocourková, Ivana
dc.date.accepted 2019-05-24
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the subject of greenwashing in the fashion industry. It focus-es on the H&M brand, one of the largest fashion businesses in the world. The theoretical part describes the concept of corporate social responsibility, especially its environmental aspect. The next chapter deals with the concept of greenwashing, its meaning and history. The fol-lowing chapter explores the relationship of the fashion industry and the environment, ex-plains the concept of fast fashion and its impact on the environment. This chapter also dis-cusses sustainability in the fashion industry and recycling. The last chapter of the theoretical part is about marketing research. It also introduces the methodology used to conduct the re-search, in this case it is content analysis. In the introduction of the practical part, the back-ground of the company H&M, its history and efforts for sustainability are presented. The following part of the dissertation is dedicated to the actual research. It comprises of two con-tent analyses. In terms of methodology, qualitative content analysis has been used to deter-mine and evaluate particular initiatives of the band in question with regard to sustainability. The method is used particularly to examine the communication of the brand on its social me-dia with special focus on the way the how the issue of sustainability is communicated to H&M stakeholders.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 53255
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
loudová_2019_dp.pdf 2.526Mb PDF View/Open None
loudová_2019_op.doc 152Kb Unknown View/Open None
loudová_2019_vp.doc 151Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account