dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Bergerová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:37Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45700
|
|
dc.description.abstract |
Celý svět je malá vesnice, říká jedno staré italské přísloví. Na individuální úrovni je to jistě pravda, neboť spoustu vlastností či modelů chování mají lidé na celém světě identických. Lze však toto tvrzení považovat za dogma aplikovatelné na jakoukoliv situaci? Je možné toto tvrzení přijmout jako platné pravidlo i na poli mezinárodního obchodování či komunikace? Každý národ má prokazatelně svá specifika, mentalitu, vnímání, jazyk či prosazování sebe sama, odpověď je tudíž jednoznačná a jakékoliv generalizování na poli mezikulturní komunikace je naprosto nemyslitelné. Ústředním tématem diplomové práce bude zaměření na česko-italskou komunikaci, přičemž cílem práce bude na základě výsledků primárního výzkumu zjistit, jak kulturní rozdíly mezi Českou republikou a Itálií ovlivňují společná vyjednávání, jaké bariéry se v komunikaci projevují a lze-li tyto bariéry trvale eliminovat. Po identifikaci problému bude navrženo řešení ve formě vzdělávacího workshopu, jehož posláním bude vzájemné přiblížení obou kultur. |
|
dc.format |
156971 včetně mezer |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Interkulturní komunikace
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
komunikační kompetence
|
cs |
dc.subject |
komunikační bariér
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací kurz
|
cs |
dc.subject |
workshop
|
cs |
dc.subject |
Itálie
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
obchodní jednání
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
polostrukturované rozhovory
|
cs |
dc.subject |
Intercultural communication
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
cultural dimension
|
en |
dc.subject |
communication competence
|
en |
dc.subject |
communication barriers
|
en |
dc.subject |
training course
|
en |
dc.subject |
workshop
|
en |
dc.subject |
Italy
|
en |
dc.subject |
the Czech Republic
|
en |
dc.subject |
business meeting
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
semistructured interview
|
en |
dc.title |
Vliv interkulturních faktorů v obchodním jednání Čechů a Italů |
|
dc.title.alternative |
Impact of Intercultural Factors on Business Negotiations between the Czechs and Italians |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The whole world is a small village, one old Italian proverb says. At an individual level it is definitely true because people all over the world share a lot of identical characteristics or behaviour patterns. But is it possible to apply this principle in any situation? Can we accept this statement as an applicable rule also at the field of international business or communication? It is evident that each nation has its own particularity, mentality, perception, language or self-assertion, which means that the answer is clear. Any generalization at the field of intercultural communication is absolutely unthinkable. The main topic of the thesis is the focus on Czech-Italian communication. The aim of the thesis is to find out, on the basis of the primary research, how cultural differences between the Czech Republic and Italy influence business negotiations, what barriers can appear in mutual communication and whether these barriers can be permanently eliminated. After the problem has been identified, a solution in the form of educational workshop will be proposed. The main purpose of this workshop is to bring both cultures closer together. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53446
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|