Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Klimková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:51Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:51Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47104
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá Influencer marketingem a placenou spoluprací na sociální síti Instagram. Cílem práce bylo zjistit, jak čeští influenceři působící na Instagramu přistupují k povinnostem plynoucím z placené spolupráce na Instagramu a jak ke spolupracím přistupují firmy, které s influencery spolupracují. Dalším cílem bylo zjistit, jak vnímají placenou spolupráci influencerů a její označování uživatelé Instagramu. Teoretická východiska práce a výsledky výzkumu vedly k navržení doporučení pro influencery a firmy, které s influencery spolupracují. Dalším výstupem je návrh osvětového semináře pro influencery. |
|
dc.format |
94 s. ( 171 713 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
influencer
|
cs |
dc.subject |
Instagram
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
placená spolupráce
|
cs |
dc.subject |
reklama na Instagramu
|
cs |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
influencer
|
en |
dc.subject |
Instagram
|
en |
dc.subject |
social media
|
en |
dc.subject |
sponsored posts
|
en |
dc.subject |
advertisement on Instagram
|
en |
dc.subject |
paid partnership
|
en |
dc.title |
Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram |
|
dc.title.alternative |
Influencer Marketing and Sponsored Posts on Instagram |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with Influencer marketing and paid partnership on Instagram. The aim of the work is to find out how Czech influencers working on Instagram approach the obligations arising from paid partnership on Instagram and how companies that cooperate with influencers approach cooperation. Moreover, the goal is to find out how Instagram users perceive paid partnership of influencers. The theoretical basis of the work and the results of the research led to the design of recommendations for influencers and companies that cooperate with influencers. Finally, there is included an educative seminar designed for influencers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59314
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account