Efektivita reklamy na sociálních sítích a specifika jejího vlivu na ženy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Káčerková, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Zlámalová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T07:17:52Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/47137
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce si klade za cíl navrhnout efektivní reklamní kampaň na sociálních sítích pro českou módní značku Zannia a sestává ze tří dílčích částí. První z nich se na základě literární rešerše zaměřuje na přehledné shrnutí teoretických poznatků, a to jak z oblasti online marketingu a sociálních sítí, tak také reklamy na sociálních sítích a reklamy v oblasti módy. Charakterizováno je podrobněji i nákupní chování žen na sociálních sítích. Analytická část detailně popisuje danou módní značku a za realizace obsahové a výkonnostní analýzy evaluuje vybrané reklamní kampaně značky. Pro zjištění postojů zástupců cílové skupiny k reklamám na sociálních sítích a identifikace pro ni efektivních apelů je následně realizován také kvalitativní výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů, který zahrnuje také A/B test reklamních příspěvků značky Zannia a dvou jejích nejvýznamnějších konkurentů. Projektová část se poté zabývá samotným návrhem reklamní kampaně, na základě níž by cílové publikum mohlo zrealizovat kýženou konverzní událost s co nejvyšší pravděpodobností. |
|
dc.format |
140 s. (172 258 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
reklama na sociálních sítích
|
cs |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
advertising campaign
|
en |
dc.subject |
social media advertising
|
en |
dc.title |
Efektivita reklamy na sociálních sítích a specifika jejího vlivu na ženy |
|
dc.title.alternative |
Social Networks Advertising Effectiveness and its Influence Specifics on Women |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the thesis resides in the proposal of an effective social media advertising campaign for the Czech fashion brand Zannia. The thesis is comprised of three constituent parts. Based on a literature review, the first part provides a theoretical background regarding both online marketing, as well as social media and fashion advertising. The purchase behavior of women on social networks is also characterized. All these aspects are crucial for the realization of the other two parts of the thesis. The selected fashion brand is described and its advertising campaigns are evaluated in the analytical part, both from the perspective of content and performance analyses. In order to find out the attitudes of the brand's target group's representatives towards advertisements on social media and to identify effective appeals, a qualitative research is realized in the form of semi-structured interviews. Within the interviews, an A/B test regarding advertisements of Zannia and its two most significant competitors was also included. The project part deals with the design of the advertising campaign itself, thanks to which the target audience could realize the desired conversion event with the highest possible probability. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
59355
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account