Analýza spotřebitelského trhu pro rozšíření produktové řady vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horáková, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Skákalová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:46Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:46Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48824
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem bakalářské práce je zhodnocení spotřebitelského chování a preference zákazníků směřující k rozšíření produktové řady termo prádla ve vybrané společnosti. Teoretický základ objasňuje podstatu marketingové strategie, produktového mixu, spořebitelského chování a dále spektrum marketingových analýz. Prakticky provedený kvantitativní výzkum u zákazníků firmy odhaluje specifika a preference spotřebitelského segmentu pro uvedení nové produktové řady termo prádla. Pozice firmy byla analyzována z pohledu produktového portfolia a prostředí, kterým je firma obklopována. Zhodnocením poznatků z kvantitativního výzkumu spotřebitelského trhu a provedených firemních analýz byly stanoveny výsledné návrhy pro zavedení nové produktové řady termo prádla. |
|
dc.format |
79 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spotřebitel
|
cs |
dc.subject |
produktová řada
|
cs |
dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
product line
|
en |
dc.subject |
marketing environment
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.title |
Analýza spotřebitelského trhu pro rozšíření produktové řady vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
An Analysis of Consumer Market for Expanding the Product Line of the Selected Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
dc.date.accepted |
2020-07-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main goal of the bachelor's thesis is evaluation of consumer behaviour and customer preferences which contributed to the proposed expansion of the product line of thermal clothing in a selected company. The theoretical basis clarifies the essence of marketing strategy, product mix, consumer behaviour and the spectrum of marketing analyses. Practically conducted quantitative research at the company's customers reveals the specifics and preferences of the consumer segment for the launch of a new thermal clothing product line. The company's position was analysed in terms of the product portfolio and the environment by which the company is surrounded. The evaluation of the findings from the quantitative research of the consumer market and the conducted company analyses determined the final proposals for the introduction of a new product line of thermal clothing. |
|
dc.description.department |
Ústav ekonomie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55615
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account