dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Polanská, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49604
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem učitelky mateřských škol rozvíjí porozumění textu při své práci. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů a vymezuje strategie, které učitelky používají při rozvoji porozumění textu. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumná zjištění ukazují, jaké strategie učitelky využívají, jaký význam textu chtějí u dětí rozvíjet, jaké postupy využívají při práci s textem. V závěru práce jsou analyzovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
76 s. (135 840 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
porozumění textu
|
cs |
dc.subject |
explicitní význam textu
|
cs |
dc.subject |
implicitní význam textu
|
cs |
dc.subject |
strategie učitelek
|
cs |
dc.subject |
comprehension of the text
|
en |
dc.subject |
explicit meaning of the text
|
en |
dc.subject |
implicit meaning of the text
|
en |
dc.subject |
strategies of teachers
|
en |
dc.title |
Porozumění textu z pohledu učitelek mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Pre-primary school teachers' views and opinions about the children's level of text comprehension |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is of a theoretical-empirical focus. The goal of this thesis is to discover how preschool teachers enhance understanding of the text. The theoretical part deals with the term definitions and determines strategies which teachers use for text understanding. In the empirical part, qualitatively-oriented research, based on unstructured observations and semi-structured interviews, are presented. The research findings show the strategies used by teachers, meaning of the text, which they want to develop in children, and lastly the methods which they are using for work with the text. In conclusion, the research findings and recommendations for practice are analyzed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57128
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|