Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Studená, Jana
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:19Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:19Z
dc.date.issued 2021-10-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50900
dc.description.abstract Bakalářská práce pojednává o podpoře autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou emocí, nelibými emoci, regulací a autoregulací emocí, emočním vývojem dítěte předškolního věku, prosociálního chování a socializací v předškolním věku a možnostmi podpory regulace emocí. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu s metodou polostrukturovaného interwiew s učitelkami mateřských škol. Cílem práce je analyzovat, jaké specifické postupy učitelky používají pro podporu schopnosti autoregulace emocí u dětí v mateřské škole. Výsledky ukazují že učitelky považují u dětí za projevy vhodné k autoregulaci emocí přehnaný pláč, zlost a vztek, které se vyskytují při různých situacích. Kolektiv dětí, velký počet dětí, přístup učitelek a nejednotnost s rodiči může podle učitelek autoregulaci emocí jistým způsobem ovlivňovat. Výzkum dále ukázal, že přístup k podpoře schopnosti autoregulace emocí je u učitelek spontánní, nahodilý a nesystematický.
dc.format 65 s. (108 796 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject autoregulace emocí cs
dc.subject regulace emocí cs
dc.subject socializace cs
dc.subject self-regulation of emotions en
dc.subject regulation of emotions en
dc.subject socialization en
dc.title Podpora autoregulace emocí u dětí v mateřské škole
dc.title.alternative Support of self-regulation of emotions in children in kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Lukášová, Hana
dc.date.accepted 2022-06-08
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the support of self - regulation of emotions by children in kindergarten. The theoretical part deals with the characteristics of emotions, unpleasant emotions, regulation and self-regulation of emotions, emotional development of a preschool child, prosocial behavior and socialization in preschool age and the possibilities of supporting the regulation of emotions. The practical part presents the results of qualitatively oriented research using the method of semi-structured interview with kindergarten teachers. The aim of the thesis is to analyze what specific procedures teachers use to support the ability of self-regulation of emotions by children in kindergarten. The results show that teachers consider excessive crying, anger and rage, which occur in various situations, to be manifestations suitable for the self-regulation of emotions. According to the teachers, the team of children, the large number of children, the approach of the teachers and the disunity with the parents can influence the self-regulation of emotions in a certain way. The research also showed that the approach to supporting the ability of self-regulation of emotions in teachers is spontaneous, haphazard and unsystematic.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 60248
dc.date.submitted 2022-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
studená_2022_dp.pdf 859.8Kb PDF View/Open None
studená_2022_op.pdf 355.1Kb PDF View/Open None
studená_2022_vp.pdf 330.8Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account