dc.contributor.advisor |
Stadlerová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Hráčková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:32Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:32Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51193
|
|
dc.description.abstract |
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit koncepci lesních mateřských škol a popsat jejich kladný vliv na rozvoj dítěte po všech jeho stránkách. Dále jsem si stanovila za cíl vytvořit sadu výtvarných aktivit, které budou realizovatelné v prostředí lesní mateřské školy. V úvodu se zabývám lesními mateřskými školami jako možností alternativního vzdělávání dětí předškolního věku, charakterizuji podmínky, za kterých by škola měla vzniknout a dále i fungovat. Následně popisuji principy, podle kterých probíhá vzdělávání v lesních mateřských školách. Pojednávám zde rovněž i o plynulém učení nebo učením prožitkem. Dále se zabývám typy lesních mateřských škol, které fungují v České republice. V teoretické části nalezneme i legislativní podmínky, které musí tyto školy splňovat, aby mohly být zapsány do rejstříku škol a školských zařízení. V praktické části je uvedeno šest konkrétních výtvarných činností, které byly realizovány v prostředí, který se nachází poblíž lesní mateřské školy. Sada výtvarných aktivit je doplněná o fotografie dokumentující tvorbu dětí. Přibližuji vzdělávací cíle, postup, kterým jsme k jejich realizaci cílů směřovali. Realizované aktivity jsou následně evaluovány a na základě evaluace jsou i formulována doporučení pro pedagogickou praxi. |
|
dc.format |
77 s. (111 960) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Lesní mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
alternativní směry
|
cs |
dc.subject |
flow učení
|
cs |
dc.subject |
výtvarné činnosti
|
cs |
dc.subject |
Forest kindergartens
|
en |
dc.subject |
alternative directions
|
en |
dc.subject |
flow teaching
|
en |
dc.subject |
art activities
|
en |
dc.title |
Možnosti výtvarné tvorby dětí v lesních mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of art creation in forest kindergartens |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fenyková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2022-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my bachelor's thesis is to bring the concept of forest nursery schools closer together and describe their positive impact on a child's development in all its aspects. Next, I set out to create a set of art activities that would be feasible in the forest nursery school environment. In the introduction, I look at forest nursery schools as an alternative education option for preschool-age children, characterizing the conditions under which a school should be created and continued to operate. I then describe the principles under which education takes place in forest nursery schools. I also discuss continuous learning or learning through experience. I also deal with the types of forest kindergartens that operate in the Czech Republic. In the theoretical part, we will also find the legislative conditionsthat these schoolsmust meet in order to be included in the register of schools and educationale stablishments. In the practical part, there are six specific art activities that have been carried out in an environment located near a forest nursery school. A set of art activitiesis accompanied by photographs documenting the creation of children. I am bringing the educational objectives closer together, the process by which we aimed to achieve them. The realized activities are the nevaluated and, based on evaluation, recommendations for pedagogical practice are formulated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
60183
|
|
dc.date.submitted |
2022-04-29 |
|