Využití apelu strachu v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Bartoňková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.available |
2022-07-15T09:23:53Z |
|
dc.date.issued |
2022-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/51716
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se bude zabývat využíváním apelu strachu v reklamních kampaních, které spojuje stejné téma a to koronavirus. První část práce se bude zabývat teoretickým seznámením čtenáře s hlavními prvky problematiky. Budou zde představeny souvislosti využívání strachu v reklamě se sociální reklamou a využívání emocí v reklamních kampaních. V praktické části budou zkoumány tři vybrané kampaně, které využívají jako apel strach a upozorňují na nebezpečí spojené s onemocněním Covid-19. Projektová část se bude zabývat řešením problémů, které vyplynou z výzkumu. Cílem diplomové práce bude zjistit, jak jsou jednotlivé kampaně vnímány participanty a zda byl apel strachu pro vybrané kampaně vhodný. |
|
dc.format |
77 s. (116 306 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
apel strachu
|
cs |
dc.subject |
reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
Covid-19
|
cs |
dc.subject |
koronavirus
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
fear appeal
|
en |
dc.subject |
advertising campaign
|
en |
dc.subject |
Covid-19
|
en |
dc.subject |
coronavirus
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.title |
Využití apelu strachu v reklamě |
|
dc.title.alternative |
The Use of the Fear Appeal in Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2022-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis will deal with the use of the fear appel in advertising campaigns that combine the same topic, namely coronavirus. The first part of the thesis will deal with a theoretical introduction to the main elements of the issue. The connections between the use of fear in advertising and social advertising and the use of emotions in advertising will be presented. In the practical part, three campaigns which use fear appeal and draw attention to the dangers associated with Covid-19 will be examined. The project part will deal with solving the problems that arise from the research. The aim of the diploma thesis will be to find out how campaigns are perceived by participants and whether the fear appeal was suitable for selected campaigns |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
62519
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2022-04-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account