Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy
Show full item record
No preview available
Title:
|
Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy |
Author: |
Kalíková, Tereza
|
Advisor: |
Janíková, Marcela
|
Abstract:
|
Předkládaná diplomová práce se zabývá výukovými strategiemi, které učitelé uplatňují při výuce historické složky společenskovědního vzdělávání na 1. stupni základní školy. V teoretické části této práce budou vymezena teoretická východiska k didaktickým strategiím učitele ve výuce historického učiva na 1. stupni základní školy. Po teoretickém rámci následuje charakteristika metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu, který se zaměřuje na strategie výuky šesti učitelů. Prostřednictvím pozorování výuky a interview s učiteli se ukázalo, že výuka historického učiva je realizována hravou formou za využití aktivizačních a komplexních výukových metod. Učitelky často volí narativní přístup, podporují orientaci v historickém čase a ponechávají žáky si osvojovat informace v rámci projektové výuky. Bylo zjištěno, že volí spíše strategie zaměřené na žáky, jež žáky uvádí do aktivní role ve výuce. Přičemž však tyto postupy kombinují se strategiemi tradiční výuky. V neposlední řadě jsou specifikovány okolnosti ovlivňující volbu strategických záměrů učitele ve výuce. V závěru práce se nachází doporučení pro pedagogickou praxi týkající se výuky historického učiva v souvislosti s naším výzkumným zjištěním. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52652
|
Date:
|
2022-11-18 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav školní pedagogiky |
Discipline:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account