Profesní rozvoj učitelů pohledem ředitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Adamicová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:15Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:15Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52729
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se profesním rozvojem učitelů v mateřské škole. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o profesionalizaci učitelů v předškolním vzdělávání, profesním rozvoji a rozvoji profesních dovedností. Dále teoretická část shrnuje možnosti profesního rozvoje učitelů mateřských škol. Praktická část má empirický charakter, jejímž hlavním cílem je zjistit, jak ředitelé mateřských škol podporují profesní rozvoj učitelů. Výzkumné šetření je realizováno prostřednictvím dotazníku pro ředitele mateřských škol. Zpracováním dat z výzkumu byly zjištěny oblasti, kterými ředitelé nejčastěji podporují profesní rozvoj učitelů, z nichž vyplývá, že nejvíce zastoupenou oblastí rozvoje je další vzdělávání pedagogických pracovníků, uplatňování uvádějících učitelů, hospitační činnost nebo sebereflexe. |
|
dc.format |
80 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesionalizace
|
cs |
dc.subject |
profesní rozvoj
|
cs |
dc.subject |
profesní dovednosti
|
cs |
dc.subject |
další vzdělávání pedagogických pracovníků
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
professionalization
|
en |
dc.subject |
career development
|
en |
dc.subject |
professional skills
|
en |
dc.subject |
further education for teaching staff
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.title |
Profesní rozvoj učitelů pohledem ředitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Teacher's Career Development from the Nursery School Principals' Perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2023-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is theoretical-empirical and deals with the career development of teachers in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge about the professionalization of teachers in preschool education, career development, and professional skills development. It also summarises the possibilities of professional development for kindergarten teachers. The practical part is empirical, aiming to find out how kindergarten principals support teachers' career development. The research investigation had conducted through a questionnaire for kindergarten principals. The data processing identified the categories used to support career development. These show that the most represented areas of development are further education for teaching staff, the application of teacher induction, hospitality, or self-reflection. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Předškolní pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
65149
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account