Greenwashing v módním průmyslu z pohledu generace Z
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Kowalczyková, Wiktoria
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52838
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má za cíl zjistit, jak mladí lidé generace Z vnímají a reagují na problematiku týkající se greenwashingu v módním průmyslu. Teoretická část vysvětluje pojmy spojené s tématem práce, jako jsou: módní průmysl, životní prostředí, udržitelnost, greenwashing a samotné představení generace Z. Praktická část se zaměřuje na představení dvou odlišných fashion značek, které jsou později zmíněny v samotném výzkumu, a tj, v polostrukturovaných rozhovorech s 10 zástupci splňujícími podmínky blíže popsanými v metodice. |
|
dc.format |
48 s. (79 172 bez mezer) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
greenwashing
|
cs |
dc.subject |
módní průmysl
|
cs |
dc.subject |
zelený marketing
|
cs |
dc.subject |
fast fashion
|
cs |
dc.subject |
generace Z
|
cs |
dc.subject |
greenwashing
|
en |
dc.subject |
fashion industry
|
en |
dc.subject |
green marketing
|
en |
dc.subject |
fast fashion
|
en |
dc.subject |
generation Z
|
en |
dc.title |
Greenwashing v módním průmyslu z pohledu generace Z |
|
dc.title.alternative |
Greenwashing in the Fashion Industry from the Perspective of Generation Z |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the bachelor thesis is to find out how young people of generation Z perceive and react to issues related to greenwashing in the fashion industry. The theoretical part explains concepts related to the topic of the thesis such as: fashion industry, environment, sustainability, greenwashing and the introduction of generation Z itself. The practical part focuses on the introduction of two different fashion brands that are later mentioned in the research itself in semi-structured interviews with 10 representatives meeting the conditions detailed in the methodology. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65778
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account