dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Svobodová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52856
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje tématu umění v reklamě. Konkrétně oboru malířství a využití prvků díla Kompozice s červenou, modrou a žlutou autora Pieta Mondriana, představitele uměleckého směru zvaného neoplasticismus, pro reklamní účely. Práce sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Na teoretickém základu je představen obor umění s důrazem na malířství, neoplasticismus, i představení autora originálního díla. Teorie dále vymezuje problematiku oboru reklama, na niž navazuje psychologie reklamy a její základní principy. Obě oblasti, umění a reklama, se propojují v poslední kapitole teoretické části práce, v níž je představena vzájemnost těchto dvou specifických oborů. Praktická část se věnuje hlubšímu pochopení a výzkumu v oblasti využití prvků zmiňovaného malířského díla v konkrétních reklamních sděleních, stejně jako jejich vnímaní a hodnocení recipienty. Zvolena byla kvalitativní metoda výzkumu formou individuálních rozhovorů. |
|
dc.format |
80 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
umění v reklamě
|
cs |
dc.subject |
artvertising
|
cs |
dc.subject |
art marketing
|
cs |
dc.subject |
malířství
|
cs |
dc.subject |
neoplasticismus
|
cs |
dc.subject |
Piet Mondrian
|
cs |
dc.subject |
psychologie reklamy
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
art in advertising
|
en |
dc.subject |
artvertising
|
en |
dc.subject |
art marketing
|
en |
dc.subject |
painting
|
en |
dc.subject |
neoplasticism
|
en |
dc.subject |
Piet Mondrian
|
en |
dc.subject |
psychology of advertising
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.title |
Umění v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Art in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Illík, Rostislav |
|
dc.date.accepted |
2023-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is dedicated to the topic of art in advertising. Specifically, the field of painting and the use of elements of the work Composition with Red, Blue and Yellow by Piet Mondrian, a representative of the artistic movement called Neoplasticism, for advertising purposes. The work consists of two parts - theoretical and practical. On the theoretical basis, the field of art is introduced with emphasis on painting, Neoplasticism, and the introduction of the author of the original work. The theory further defines the problems of the field of advertising, which is followed by the psychology of advertising and its basic principles. The two fields, art and advertising, are linked in the last chapter of the theoretical part of the thesis, in which the reciprocity of these two specific fields is presented. The practical part is devoted to a deeper understanding and research into the use of elements of the mentioned painting in particular advertising messages, as well as their perception and evaluation by the recipients. This thesis utilizes qualitative research method in the form of individual interviews was used. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
65816
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|