Efekt minimálního preventivního programu na sebepojetí žáků základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Kylarová, Adéla
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52861
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je popsat efekt autorsky vytvořeného minimálního preventivního programu na sebepojetí žáků 6. a 7. ročníku základní školy. Teoretická část vymezuje minimální preventivní programy, téma komunikace v souvislosti se sebepojetím a sebepojetí jako takové. Pro účely bakalářské práce byl vytvořen Minimální preventivní program. V praktické části jsou definovány výzkumné cíle, otázky a hypotézy. Výzkum je pojat kvantitativně. Výzkumným nástrojem je standardizovaný dotazník Piers-Harris 2 doplněný výroky na téma komunikace. Získaná data testujeme pomocí statistické analýzy dat F-test a T-test. Dle výzkumného šetření a statistické analýzy dat docházíme k závěru, že efekt autorsky vytvořeného minimálního preventivního programu na sebepojetí žáků základní školy není statisticky signifikantní. Jistě zajímavým zjištěním je mírný pokles skórů sebepojetí u chlapců a znatelný nárůst skórů u dívek. |
|
dc.format |
54 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
minimální preventivní program
|
cs |
dc.subject |
přizpůsobivost
|
cs |
dc.subject |
intelektové a školní postavení
|
cs |
dc.subject |
fyzický zjev
|
cs |
dc.subject |
nepodléhání úzkosti
|
cs |
dc.subject |
popularita
|
cs |
dc.subject |
štěstí a spokojenost
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
school preventive program
|
en |
dc.subject |
behavioral adjustment
|
en |
dc.subject |
intellectual and school status
|
en |
dc.subject |
physical appearance
|
en |
dc.subject |
freedom from anxiety
|
en |
dc.subject |
popularity
|
en |
dc.subject |
happiness and satisfaction
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Efekt minimálního preventivního programu na sebepojetí žáků základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Effects of Minimal Preventive Programmes on the Self-Concept of Primary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cejpek Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor´s thesis aims to describe the effect of a unique school preventive program created by the author of the thesis on the self-concept of pupils in the 6th and 7th grade of elementary school. The theoretical part defines the school preventive programs, communication in connection with self-concept and self-concept as such. For the purposes of the bachelor´s thesis, a school preventive program was created. In the practical part, research goals, questions, and hypotheses are defined. Research is conceptualized quantitatively. The research tool is a standardized Piers-Harris 2 questionnaire supplemented with statements on the topic of communication. Obtained data are tested using F-test and T-test data analysis. According to the research investigation and statistical analysis of the data, I conclude that the effect of the author´s created school preventive program on the self-concept of elementary school students is not statistically significant. Interesting findings in the thesis are a slight decrease in self-concept scores for boys and a noticeable increase in scores for girls. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64830
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account