Rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Mikulová, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52864
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje významu rozvoje mindfulness neboli všímavosti u dětí předškolního věku jako prevence osobní pohody. Teoretická část obsahuje popis mindfulness neboli všímavosti, popisuje historii a působení mindfulness na předškolní děti, její přínosy a aspekty. Dále popisuje osobní pohodu a její teoretické koncepty, determinanta a prediktory. Jakými způsoby můžeme mindfulness rozvíjet pomocí účinných technik a programů. A v neposlední řadě obsahuje ucelenou charakteristiku dětí předškolního věku. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat program pro rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku "Všímalka Kamilka" a změřit dosažených výsledků před a po absolvování programu pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na měření osobní pohody. |
|
dc.format |
57 (95 046znaků včetně mezer) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
všímavost
|
cs |
dc.subject |
osobní pohoda
|
cs |
dc.subject |
předškolní děti
|
cs |
dc.subject |
mindfulness
|
en |
dc.subject |
well-being
|
en |
dc.subject |
preschool children
|
en |
dc.title |
Rozvoj mindfulness u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Development of Mindfulness in Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2023-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the importance of developing mindfulness, or attentiveness, in preschool-aged children as a prevention for personal well-being. The theoretical part includes a description of mindfulness or attentiveness, its history, and its impact on preschool children, as well as its benefits and aspects. Furthermore, it describes personal well-being and its theoretical concepts, determinants, and predictors. It also discusses how mindfulness can be developed using effective techniques and programs. Lastly, it provides a comprehensive characterization of preschool-aged children. The aim of the practical part is to create and apply a program for the development of mindfulness in preschool-aged children called "Attentive Kamilka" and to measure the results achieved before and after completing the program using a questionnaire survey focused on measuring personal well-being. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
64838
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account