Optimalizace kategorické stránky sluchátek na e-shopu datart.cz
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Hanke, Alice
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:28Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:28Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53010
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá uživatelským testováním kategorické stránky sluchátek e-shopu datart.cz. Důležitou částí je zpracování teoretického základu práce, který definuje základní pojmy a přibližuje čtenáři pohled na spotřebitele a vlivy, které jej ovlivňují a nákupní rozhodovací proces. Práce dále přibližuje problematiku e-commerce a segmentu sluchátek na českém trhu. Problematiku uzavírá představení UX a UI v e-commerce prostředí. Následující metodická část popisuje realizovaný výzkum. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je stránka dostatečně optimalizována, aby co nejlépe vyhovovala preferencím zákazníků při výběru nových sluchátek a následně navrhnout konkrétní zlepšení, která by mohla přispět k lepšímu user experience. |
|
dc.format |
103 (140 826 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
rozhodovací proces
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
cs |
dc.subject |
user experience
|
cs |
dc.subject |
UX
|
cs |
dc.subject |
UI
|
cs |
dc.subject |
shopping behaviour
|
en |
dc.subject |
decision making
|
en |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
user experience
|
en |
dc.subject |
UX
|
en |
dc.subject |
UI
|
en |
dc.title |
Optimalizace kategorické stránky sluchátek na e-shopu datart.cz |
|
dc.title.alternative |
Optimization of the Category Page for Headphones on the e-shop Datart.cz |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with user testing of the categorical page of headphones on e-shop datart.cz. An important part of the thesis is the theoretical part, which defines the basic concepts and introduces the reader to the view of the consumer and the influences that affect him/her and the purchase decision-making process. The thesis also introduces the issue of e-commerce and the segment of headphones on the Czech market. The thesis concludes with an introduction to UX and AI in the e-commerce environment. The following methodological part describes the research conducted. The main objective of the work is to find out whether the website is sufficiently optimized to best suit customer preferences when choosing new headphones, and then to suggest specific improvements that could contribute to a better user experience. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65566
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account