Spotřebitelské chování seniorů na trhu kulturních institucí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Kupská, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53110
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce zkoumá problematiku spotřebitelského chování seniorů v oblasti kulturních institucí, konkrétně bylo zvoleno Městské divadlo Zlín. Cílem práce je zjistit, zda cílová skupina seniorů percipuje marketingovou komunikaci uvedeného divadla jako dostatečnou a zda se finanční situace seniorů odráží na návštěvnosti divadla. Teoretická část vysvětluje pojmy jako spotřebitelské chování, segmentaci trhu, kulturu a charakterizuje cílovou skupinu seniorů. Praktická část analyzuje provedené výzkumné metody a odpovídá na výzkumné otázky. V poslední projektové části je představen návrh projektu pro cílovou skupinu seniorů v rámci Městského divadla Zlín, který vychází z výsledků kvantitativního výzkumu. Výsledky práce mohou být využity pro zlepšení marketingové komunikace divadla a pro vytvoření projektů podporujících návštěvnost divadel u seniorů. |
|
dc.format |
97 s. (141 862 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Spotřebitelské chování
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturní instituce
|
cs |
dc.subject |
segmentace trhu
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
cultural institutions
|
en |
dc.subject |
market segmentation
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.title |
Spotřebitelské chování seniorů na trhu kulturních institucí |
|
dc.title.alternative |
Consumer Behavior of Seniors in the Market of Cultural Institutions |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2023-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis examines the issue of consumer behavior of seniors in the field of cultural insti-tutions, specifically focusing on the City Theater Zlín. The aim of the thesis is to find out whether the target group of seniors perceives the marketing communication of the theater as sufficient and whether the financial situation of seniors is reflected in the theater's atten-dance. The theoretical part explains terms such as consumer behavior, market segmentation, culture, and characterizes the target group of seniors. The practical part analyzes the research methods used and answers the research questions. In the last project part, a project proposal for the target group of seniors within the City Theater Zlín is presented, based on the results of quantitative research. The results of the work can be used to improve the the-ater's marketing communication and to create projects that support theater visits by seniors. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
65521
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account