Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Janíková, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Cahlíková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:33Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53128
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje procesu adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol. Mnoho začínajících učitelů prožívá takzvaný šok z reality a není jim nabízená dostatečná podpora ze stran škol a také zkušenějších učitelů. Teoretická část vymezuje základní pojmy práce jako je začínající učitel, uvádějící učitel a také nastiňuje současný stav adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumná část je tvořena z kvalitativně orientovaného výzkumu. Jsou vedeny strukturované interviews se začínajícími učitelkami s jejich maximální délkou praxe do 3 let. Na základě interview je text pomocí kódování podroben analýze. Jsou prezentovány a diskutovány hlavní výsledky týkající se celého procesu adaptace začínajících učitelů, komunikace ve vztahu k začínajícím učitelům, míra nabízené pomoci a pocity učitelů ze vstupu do nového prostředí. |
|
dc.format |
74 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
začínající učitel
|
cs |
dc.subject |
adaptace učitele
|
cs |
dc.subject |
šok z reality
|
cs |
dc.subject |
profesní identita
|
cs |
dc.subject |
preprimární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
beginning teacher
|
en |
dc.subject |
teacher adaptation
|
en |
dc.subject |
reality shock
|
en |
dc.subject |
professional identity
|
en |
dc.subject |
pre-primary education
|
en |
dc.title |
Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
The Adaptation of Beginning Teachers in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jelénková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2023-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis is devoted to the process of adaptation of beginning teachers in the environment of kindergartens. Many beginning teachers experience so-called reality shock and are not offered enough support from schools and also from more experienced teachers. The theoretical part defines the basic concepts of work such as beginning teacher, introductory teacher and also outlines the current state of adaptation of beginning teachers in the environment of kindergartens in the Czech Republic. The research part is made up of qualitatively oriented research. Structured interviews are conducted with novice teachers with a maximum length of experience of up to 3 years. Based on the interview, the text is analyzed using coding. The main results are presented and discussed regarding the whole process of adaptation of novice teachers, communication in relation to novice teachers, the level of help offered and teachers' feelings about entering a new environment. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63310
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account