Marketingová analýza tržního prostředí pro potenciální vstup na zahraniční trhy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horáková, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Čevelová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:16Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:16Z |
|
dc.date.issued |
2023-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53990
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na část mezinárodního marketingu související s marketingovou strategií vstupu na zahraniční trhy. Cílem práce je navrhnout vhodný zahraniční trh pro potenciální vstup podniku s nabídkou vybraných typů podlahové krytiny. Literární rešerše zpracovává poznatky o mezinárodním marketingu, marketingových strategiích a jednotlivých druhů marketingových analýz. V praktické části byla představena současná strategie firmy a dále byly provedeny analýzy PESTLE a SWOT. Tyto analýzy se zaměřily na určený rakouský a německý trh. Benchmarking a analýza potenciálních zákazníků byla podkladem pro vytvoření databáze potenciálních zákazníků. Výsledkem práce je zhodnocení dvou zahraničních trhů Rakouska a Německa, dle kterého se firma může rozhodnout, kam vstoupit. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mezinárodní marketing
|
cs |
dc.subject |
PESTLE analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní strategie
|
cs |
dc.subject |
zahraniční trh
|
cs |
dc.subject |
international marketing
|
en |
dc.subject |
PESTLE analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
benchmarking
|
en |
dc.subject |
international strategy
|
en |
dc.subject |
foreign market
|
en |
dc.title |
Marketingová analýza tržního prostředí pro potenciální vstup na zahraniční trhy |
|
dc.title.alternative |
Marketing Analysis of the Market Environment for Potential Entry into Foreign Markets |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaněk, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2023-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the part of international marketing related to the marketing strategy of entering foreign markets. The goal of the work is to propose a suitable foreign market for the potential entry of a company offering selected types of floor covering. Literary research processes knowledge about international marketing, marketing strategies and individual types of marketing analyses. In the practical part, the company's current strategy was presented, and PESTLE and SWOT analyzes were also performed. These analyzes focused on the designated Austrian and German markets. Benchmarking and analysis of potential customers was the basis for the creation of a database of potential customers. The result of the work is an evaluation of the two foreign markets of Austria and Germany, according to which the company can decide where to enter. |
|
dc.description.department |
Ústav ekonomie |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
63921
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account