dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Vansová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:41Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:41Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54753
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku marketingové komunikace základních malotřídních škol. Cílem práce je na základě teoretických poznatků, dat vycházejících ze situační analýzy a dotazníkových šetření sestavit příručku s doporučeními pro optimalizaci a zefektivnění marketingové komunikace a aktivit vybraných malotřídních základních škol, za účelem zvýšit povědomí a zájem o vzdělávání na těchto školách. Práce je rozdělena do tří částí, a to části teoretické, praktické a projektové. Teoretická část shrnuje poznatky o školství v ČR, obecná východiska marketingu a specifika marketingu škol. Praktická část zahrnuje situační analýzu vybraných malotřídních škol a kvantitativní výzkum provedený formou dotazníkových šetření. V projektové části je navržena příručka s doporučeními k marketingové komunikaci a aktivitám vybraných malotřídních škol. |
|
dc.format |
107 s. (159 613 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
malotřídní základní školy
|
cs |
dc.subject |
marketing škol
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace škol
|
cs |
dc.subject |
budování značky škol
|
cs |
dc.subject |
situační analýza
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
small primary schools with composite classes
|
en |
dc.subject |
school marketing
|
en |
dc.subject |
school marketing communication
|
en |
dc.subject |
school branding
|
en |
dc.subject |
situation analysis
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace malotřídních základních škol |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of Small Primary Schools with Composite Classes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on the marketing communication of small primary schools with composite classes. The aim of the thesis is, based on theoretical background, data from situational analysis and questionnaire survey, to compile a guide with recommendations for optimizing and streamlining marketing communication and activities of selected schools, in order to increase awareness and interest in studying at these schools. The thesis is divided into three parts, the theoretical, practical and project part. The theoretical part provides an overview of education in the Czech Republic, general marketing concepts and the specifics of school marketing. The practical part includes a situational analysis of selected schools and a quantitative research conducted through a questionnaire survey. The project part then proposes a manual with recommendations for marketing communication and activities of selected small primary schools with composite classes. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68436
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|