Důvody nedokončeného nákupu ve vybrané síti prodejen
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Eignerová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:43Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:43Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54794
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá důvody nedokončených nákupů v sítích prodejen Fokus Optik a Grand Optical. Teoretická část práce vymezuje pojmy z oblasti komunikačního mixu, zejména reklamy a osobního prodeje. Věnuje se též nákupnímu chování, definuje maloobchod. Praktická část navazuje rozborem kvalitativního výzkumu, který byl uskutečňován formou rozhovorů se zákazníky výše zmiňovaných prodejen. Na základě analýzy výzkumných dojde k zodpovězení výzkumných otázek. Konec práce uzavírají návrhy a doporučení pro společnosti Fokus Optik a Grand Optical. |
|
dc.format |
54 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
osobní prodej
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
personal selling
|
en |
dc.subject |
buying behavior
|
en |
dc.subject |
retail
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.subject |
interview
|
en |
dc.title |
Důvody nedokončeného nákupu ve vybrané síti prodejen |
|
dc.title.alternative |
Reasons for Incomplete Purchase in the Selected Store Network |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the reasons for unfinished purchases in the Fokus Optik and Grand Optical store networks. The theoretical part of the thesis defines terms from the field of communication mix, especially advertising and personal selling. It also deals with purchasing behavior and defines retail. The practical part continues with the analysis of qualitative research, which was carried out in the form of interviews with customers of the above-mentioned stores. Based on the research analysis, the research questions will be evaluated. The end of the work is closed by proposals and recommendations for the companies Fokus Optik and Grand Optical. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68132
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account