Marketingová komunikace festivalu Pop Messe
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kazík, Martin
|
|
dc.contributor.author |
Dynka, Vít
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:05Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:05Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55303
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hudebních festivalů. Teoretická část práce definuje pojmy jako kultura, hudba a kulturní akce. Konkrétněji se pak věnuje hudebním festivalům, jejich dělení, dramaturgii, publiku a marketingovému mixu a jeho specifikům v kultuře. Dále popisuje jednotlivé nástroje komunikačního mixu hudebních festivalů. Praktická část stručně popisuje historii festivalu Pop Messe a konkrétní prvky jeho marketingového mixu. Dále obsahuje výsledky kvalitativního šetření mezi návštěvníky festivalu provedeného autorem v roce 2023 a analyzuje a interpretuje data získaná v dotazníkovém šetření v rámci kvantitativního výzkumu, zabývajícím se vnímáním marketingového mixu festivalu Pop Messe jeho návštěvníky. |
|
dc.format |
57 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
hudební festivaly
|
cs |
dc.subject |
marketing kultury
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
Pop Messe
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
music festivals
|
en |
dc.subject |
marketing of culture
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
Pop Messe
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace festivalu Pop Messe |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of the Pop Messe Festival |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pončíková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on music festivals. The theoretical part of the thesis defines terms such as culture, music and cultural events. Specifically, it deals with music festivals, their classification, dramaturgy, audience and marketing mix and its specifics in culture. It also describes the different tools of the communication mix of music festivals. The practical part briefly describes the history of the Pop Messe festival and specific elements of its marketing mix. It also contains the results of a qualitative study of festival visitors conducted by the author in 2023 and analyses and interprets the data obtained in a quantitative questionnaire survey dealing with visitors' perceptions of the marketing mix of the Pop Messe festival. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68180
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account