Sharenting a influencer marketing dětí: kidfluencing jako fenomén sociálních sítí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Gerža, Dominik
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:16Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55574
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá analýzou fenoménu sharentingu a kidfluencingu, které v současné době nabývají na významu v kontextu digitálního rodičovství a komerčního využívání obrazu dětí na sociálních sítích. Cílem práce je identifikovat a vyhodnotit právní, etické a sociální důsledky těchto praktik a navrhnout možná řešení pro jejich regulaci. V teoretické části byla provedena revize relevantní literatury a analýza norem v kontextu ochrany osobních údajů dětí. Praktická část se zabývá aplikovaným výzkumem a zodpovězení čtyř výzkumných otázek v této problematice. V projektové části byl vyvinut návrh edukativní webové platformy, která má za cíl osvětlit problematiku a podpořit samořídící regulaci mezi rodiči a influencery. Výsledky této práce nabízí praktické návody a strategické doporučení, jak zodpovědně nakládat se sdílením dětí na digitálních platformách a jak přistupovat k influencer marketingu, jenž užívá děti. |
|
dc.format |
141 s. (207 568 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sharenting
|
cs |
dc.subject |
kidfluencing
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
kybernetická bezpečnost
|
cs |
dc.subject |
digitální gramotnost
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
sharenting
|
en |
dc.subject |
kidfluencing
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
parenting
|
en |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
cyber security
|
en |
dc.subject |
digital literacy
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.title |
Sharenting a influencer marketing dětí: kidfluencing jako fenomén sociálních sítí |
|
dc.title.alternative |
Sharenting and Influencer Marketing of Children: Kidfluencing as a Social Networking Phenomenon |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2024-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the analysis of the phenomenon of sharenting and kidfluencing, which are currently gaining importance in the context of digital parenting and the commercial exploitation of children's images on social media. The thesis aims to identify and evaluate the legal, ethical, and social implications of these practices and to propose possible solutions for their regulation. In the theoretical part, a review of the relevant literature and an analysis of standards in the context of children's privacy was conducted. The practical part deals with applied research and answering four research questions on this issue. In the project part, a design for an educational web platform was developed to shed light on the issue and to promote self-regulation among parents and influencers. The results of this work offer practical guidance and strategic recommendations on how to responsibly handle children's sharing on digital platforms and how to approach influencer marketing that uses children. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68346
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account