[NEOBHÁJENO] Role asistenta pedagoga při zkvalitňování vztahu v třídním kolektivu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Junaštíková, Julie
|
|
dc.contributor.author |
Dostálová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:46Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:46Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56315
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá rolí asistenta pedagoga při zkvalitňování vztahu v třídním kolektivu. Cílem práce je zjistit, jakou má roli asistent pedagoga při zkvalitňování vztahu v třídním kolektivu. Bakalářská práce se skládá z teoretické části, která popisuje inkluzivní vzdělávání, inkluzi, podpůrná opatření, asistenta pedagoga, třídní klima a vztahy ve třídě. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem s prvky kvantitativního výzkumu. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, kvalitativního a kvantitativního pozorování. Data z polostrukturovaných rozhovorů byla zpracována metodou tematické analýzy. Jako design výzkumu byla zvolena případová studie. |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vztahy ve třídě
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
role
|
cs |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
classroom relationships
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
role
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Role asistenta pedagoga při zkvalitňování vztahu v třídním kolektivu |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] The Role of a Teaching Assistant in Improving Classroom Relationship |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the role of the teaching assistant in improving the quality of the relationship in the classroom team. The aim of the thesis is to find out what is the role of the teaching assistant in improving the relationship in the classroom collective. The bachelor thesis consists of a theoretical part that describes inclusive education, inclusion, support measures, teaching assistant, classroom climate and classroom relationships. The practical part deals with qualitative research with elements of quantitative research. Data were collected through semi-structured interviews, qualitative and quantitative observations. The data from the semi-structured interviews were processed using thematic analysis method. A case study was chosen as the research design. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
67523
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account