Profil marketingového manažera v kontextu trhu práce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Opelík, Daniel
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:02Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:02Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56700
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá fenoménem marketingových manažerů na trhu práce, a to v kontextu sportovního odvětví. Jde o rozbor činností marketingových manažerů stran poptávky a nabídky na českém trhu práce. Práce popisuje základní principy managementu, trhu práce a základy manažerské či marketingové činnosti. Cílem práce je vymezit typickou náplň práce marketingových manažerů, a to na základě analýzy poptávkové a nabídkové strany trhu práce. V práci je užito metody dotazníkového šetření a obsahové analýzy ke zkoumání nastíněného fenoménu. Výsledky práce představují stav náplně práce marketingových manažerů v kontextu českého trhu práce, včetně profilu typických činností marketingového manažera. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náplň práce
|
cs |
dc.subject |
marketingový manažer
|
cs |
dc.subject |
trh práce
|
cs |
dc.subject |
manažerské role
|
cs |
dc.subject |
job description
|
en |
dc.subject |
marketing manager
|
en |
dc.subject |
labour market
|
en |
dc.subject |
managerial roles
|
en |
dc.title |
Profil marketingového manažera v kontextu trhu práce |
|
dc.title.alternative |
Profile of a Marketing Manager in the Context of the Labour Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2024-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the phenomenon of marketing managers on the labour market, in the context of the sports industry. It is an analysis of the activities of marketing managers on the demand and supply side of the Czech labour market. The thesis describes the basic principles of management, the labour market and the basics of managerial or marketing activities. The aim of the thesis is to define the typical work of marketing managers based on the analysis of the demand and supply side of the labour market. The thesis uses the method of questionnaire survey and content analysis to investigate the outlined phenomenon. The results of the thesis present the state of the job of marketing managers in the context of the Czech labour market, including the profile of typical activities of a marketing manager. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68367
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-12 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account