Title: | Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání |
Author: | Klimecká, Eva |
ISBN: | 978-80-7678-321-8 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/56830 |
Date: | 2025-04-07 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Pokud u nějakého žáka byť jen předpokládáme, že je „nadaný“, již samotný obsah slova nadaný v nás vyvolává řadu nejrůznějších emocí. Tyto pocity ovlivňují to, jak o žácích přemýšlíme, jaké k nim zaujímáme postoje, a následně, jak k nim přistupujeme. Pokud tento „verdikt“ nad žákem vyřkne i odborná autorita či instituce, opírající své názory o jasná paradigmata, včetně školského systému a legislativy, emoce se začínají násobit a jednání vůči nadaným zviditelňovat. Naše původní představa o nadání a obsahu takového označení je postupně zhmotňována v předdefinovaném obraze nadaného žáka, do něhož směrujeme i samotného nálepkovaného jedince.
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
Klimecka Eva_Nalepkovani nadanych zaku_WEB.pdf | 5.167Mb |
View/ |