Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání

Show full item record

Thumbnail
Title: Nálepkování nadaných žáků – překážka i příležitost v rozvoji nadání
Author: Klimecká, Eva
ISBN: 978-80-7678-321-8
URI: http://hdl.handle.net/10563/56830
Date: 2025-04-07
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Page count: 316
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

Pokud u nějakého žáka byť jen předpokládáme, že je „nadaný“, již samotný obsah slova nadaný v nás vyvolává řadu nejrůznějších emocí. Tyto pocity ovlivňují to, jak o žácích přemýšlíme, jaké k nim zaujímáme postoje, a následně, jak k nim přistupujeme. Pokud tento „verdikt“ nad žákem vyřkne i odborná autorita či instituce, opírající své názory o jasná paradigmata, včetně školského systému a legislativy, emoce se začínají násobit a jednání vůči nadaným zviditelňovat. Naše původní představa o nadání a obsahu takového označení je postupně zhmotňována v předdefinovaném obraze nadaného žáka, do něhož směrujeme i samotného nálepkovaného jedince.

Files in this item

Files Size Format View
Klimecka Eva_Nalepkovani nadanych zaku_WEB.pdf 5.167Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account