Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku

Show full item record

No preview available
Title: Rozpoznávání a regulace emocí u dětí předškolního věku
Author: Kapitánová, Erika
Advisor: Hrbáčková, Karla
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na rozpoznávání a regulaci emocí u dětí předškolního věku ve vybrané mateřské škole. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají emoční inteligencí, regulaci emocí a obdobím předškolního věku. Práce ve své praktické části přináší výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaká je míra rozpoznávání a regulace emocí a jaké strategie využívají k jejich regulaci. Součástí výzkumu je také ověření, zda existují rozdíly v těchto schopnostech v závislosti na pohlaví. Výzkumný soubor tvoří 50 dětí ve věku od 5-7 let ve vybrané mateřské škole. Byly shromážděny výsledky diagnostického testu. Naše zjištění ukázalo, že děti v tomto věku dokážou rozpoznat některé emoce (nejlépe strach), ale schopnost regulace emocí u dětí je stále ve fázi rozvoje, jelikož téměř polovina dětí neuvedla žádnou vědomou strategii. Výzkum poukazuje na důležitost podpory emočních kompetencí v předškolním věku a může sloužit jako podklad pro inovaci vzdělávacích přístupů v mateřských školách.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57534
Date: 2025-01-08
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account