Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku
Show full item record
No preview available
|
Title:
|
Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku |
| Author: |
Mikulová, Kamila
|
| Advisor: |
Suchánková, Eliška
|
|
Abstract:
|
Tato diplomová práce se věnuje tématu emoční regulace u dětí předškolního věku a možnostmi jejího rozvoje prostřednictvím herního programu. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu emoce a jejich významu v raném vývoji dítěte, přičemž zvláštní pozornost je věnována klíčovým oblastem vývoje, jako jsou kognitivní schopnosti, sebepojetí, exekutivní funkce a sociální dovednosti. Dále jsou zde popsány emoce a vývoj emocí v kontextu dětí předškolního věku. Další kapitoly se soustředí na emoční seberegulaci, emoční prožívání a rozvoj emoční inteligence, která je nezbytným předpokladem pro zdravé fungování v mezilidských vztazích. V práci je akcentována role hry jako přirozeného prostředku pro posilování emočních kompetencí. Je zde popsán význam hry pro předškolní děti. Zohledněna je i oblast Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je rozvoj emocí součástí osobnostního rozvoje dítěte. A v neposlední řadě popisuje druhy a dělení her. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku "Emoce kolem nás" a změřit pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na emoční regulaci předškolních dětí jeho efektivitu. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57542
|
|
Date:
|
2025-01-08 |
|
Availability:
|
Bez omezení |
|
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
|
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account