Sportovní marketing
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Křižka, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T22:43:24Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T22:43:24Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6837
|
|
dc.description.abstract |
Následující práce popisuje a analyzuje využití marketingových komunikací ve sportu a naopak využití sportovních celebrit v korporátních marketingových komunikacích. Práce se také specificky zabývá sponzoringem ve sportu, jakožto jedním z dynamicky se rozvíjejících nástrojů moderních marketingových komunikací. Součástí práce je také marketingový výzkum, zkoumající vliv marketingových kampaní z popisovaného segmentu na širokou veřejnost a to, jak veřejnost vnímá sportovní hvězdy, coby nosiče marketingových sdělení. Hlavní část práce pak tvoří případová studie, ve které zkoumám současný stav problematiky a předkládám možná východiska na příkladu nejznámější sportovní celebrity. |
cs |
dc.format |
55 s., 5 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
866026 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
sport
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
celebrity
|
cs |
dc.subject |
Beckham
|
cs |
dc.subject |
Marketing communiactions
|
en |
dc.subject |
sports
|
en |
dc.subject |
sponsoring
|
en |
dc.subject |
celebrities
|
en |
dc.subject |
Beckham
|
en |
dc.title |
Sportovní marketing |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing and sport |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2008-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The following work describes and is analysing utilisation of marketing communications at the area of sports and using of sport's celebrities for corporate marketing communications. It's focused on sponsoring as an important tool of modern marketing communications. Marketing research is also part of this work and is analysing how advertisement (as a part of decscribed segment) affects the public and on what public thinks about sport stars as bearers of comercial messages. The main part of my work is the analysis of the actual situation and possible solutions based on example of the most known sport celebrity today. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7467
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account