Konflikty ve školní třídě z pohledu učitelů a žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Konflikty ve školní třídě z pohledu učitelů a žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ernest, Barbara
dc.contributor.author Pomykacz, Ivan
dc.date.accessioned 2010-07-17T01:44:10Z
dc.date.available 2010-07-17T01:44:10Z
dc.date.issued 2008-05-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7217
dc.description.abstract Školní třída tvoří vedle rodiny nejvýznamnější část sociálního prostředí. Zvláště na začátku školní docházky se stává důležitým modelem společenského života. Je tedy nezbytné, aby učitel dokázal svou třídu dostatečně percipovat a předejít tak událostem, jenž by mohly mít negativní vliv na sociální integraci jedince do společnosti. Tato bakalářská práce se pokouší nahlédnout do jedné školní třídy ze sociálně psychologického hlediska. Třída je podrobena výzkumu s nasazením metody sociometrie za účelem zjištění klimatu třídy a rozložení sociálních rolí a pozic. Nejde však pouze o odhalení neformální struktury třídy, ale hlavně o porovnání této struktury tak, jak ji vidí žáci a učitelé. Výsledkem práce je pak srovnání dvou pohledů učitelů a žáků na klima třídy. V ideálním případě by měla být korelace obou náhledových rovin nenulová. cs
dc.format 57 cs
dc.format.extent 938499 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject konflikt cs
dc.subject klima školní třídy cs
dc.subject skupinové role cs
dc.subject sociometrie cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject school class en
dc.subject conflict en
dc.subject class climate en
dc.subject social parts en
dc.subject sociometry en
dc.title Konflikty ve školní třídě z pohledu učitelů a žáků cs
dc.title.alternative Conflicts within school class by teacher's and student's perspective en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Celá, Jarmila
dc.date.accepted 2008-06-25
dc.description.abstract-translated School life makes the most significant part of social environment next to the family. Our model of social life is quite important in the beginning of school attendance in particular. It's necessary for a teacher to perceive students and prevent any events which could have negative influence to social integration of individuals into the society. This bachelor thesis tries to insight to a school class from the social and psychology point of view. Using method of sociometry we are trying to determine social climate of a class and layout of a social parts and positions. The main goal is to compare insights of two sides: students and teachers. Each of them is given answer sheet to write down their opinion. So the result of the work is a comparison of these insights between the students and teachers. The correlation between their views should not be null in ideal case. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Učitelství odborných předmětů pro SŠ cs
dc.thesis.degree-discipline Secondary School Teachers' Training in Specialized Subjects en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 6634
dc.date.assigned 2008-01-25
utb.result.grade B
local.subject klima třídy cs
local.subject řešení konfliktů cs
local.subject classroom climate en
local.subject solving of conflicts en
local.subject conflicts solving en


Files in this item

Files Size Format View
pomykacz_2008_bp.pdf 916.5Kb PDF View/Open
pomykacz_2008_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
pomykacz_2008_op.doc 53Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account