Strategie marketingových komunikací fotbalových klubů hrajících I. Gambrinus ligu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Svoboda, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T18:00:13Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T18:00:13Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9093
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část mé diplomové práce uvede čtenáře do problematiky marketingu a marke-tingových komunikací a přiblíží mu situaci v odvětví sportovního marketingu. V praktické části se zabývám postavením českého i světového fotbalu na trhu sportovního marketingu. Rozebírám vliv celosvětové finanční krize na fotbal a české fotbalové kluby. Dále pak ana-lyzuji strategie marketingových komunikací klubů AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav. V projektové části navrhuji vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti marketingových strate-gií AC Sparta Praha a FK Mladá Boleslav pro období následujících tří let. |
cs |
dc.format |
85 s. |
cs |
dc.format.extent |
1277014 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
sport
|
cs |
dc.subject |
sportovní marketing
|
cs |
dc.subject |
fotbal
|
cs |
dc.subject |
fotbalové kluby
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
finanční krize
|
cs |
dc.subject |
sport
|
en |
dc.subject |
sport marketing
|
en |
dc.subject |
football
|
en |
dc.subject |
football clubs
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
financial crisis
|
en |
dc.title |
Strategie marketingových komunikací fotbalových klubů hrajících I. Gambrinus ligu |
cs |
dc.title.alternative |
Strategy of marketing communications of football clubs playing 1. Gambrinus league |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlů, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2009-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of my dissertation will bring the reader in the issue of marketing and marketing communications and introduce him the situation in the branch of sports market-ing. In the practical part I am concerned with the position of Czech and world football on the field of sports marketing. I analyse the influence of the financial crisis on football and Czech football clubs AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav. In the project part of my dissertation I suggest my own solution to increase the effectiveness of marketing strategies of AC Sparta Prague and FK Mladá Boleslav for the next three years. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10579
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account