Subjektivní hodnocení významu náboženské výchovy u středoškoláků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ocetková, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Panták, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T18:25:47Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T18:25:47Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9148
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této práce je zkoumání vlivu náboženství na spokojenost u středoškoláků. Budu se zabývat otázkami co víra přináší, zda je potřeba věřit v životě důležitá, zda by se něco rádi dozvěděli o Bibli, zda by uvítali výuku náboženství na školách a jakou důležitost přikládají úloze víry na zvládání životních situací. V teoretické části předkládám přehled dosavadních poznatků o možnosti použití náboženství. Zde definuji, co je náboženství a následné prolínání s psychoterapeutickými metodami. Druhá část práce je věnovaná výzkumu a interpretaci výsledků. |
cs |
dc.format |
52 s. |
cs |
dc.format.extent |
802599 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náboženství
|
cs |
dc.subject |
spiritualita
|
cs |
dc.subject |
religiozita
|
cs |
dc.subject |
nejzazší cíle
|
cs |
dc.subject |
transcendentální cíle
|
cs |
dc.subject |
smysluplnost
|
cs |
dc.subject |
religion
|
en |
dc.subject |
spirituality
|
en |
dc.subject |
devotion
|
en |
dc.subject |
utmost objective
|
en |
dc.subject |
transcendent objective
|
en |
dc.subject |
meaningfulness
|
en |
dc.title |
Subjektivní hodnocení významu náboženské výchovy u středoškoláků |
cs |
dc.title.alternative |
Subjective evaluation of the importance of religious education in secondary school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Topic of this work is a research of a religious influence on a behavior and a satisfaction of secondary school students. I consider issues: What a belief offers them; whether the need of the belief is important for their life; whether they want to know something about Bible; whether they would acclaim a religion education; and how importance they assume to religion task in a life experience managing. In theoretical part, I show a summary of a present knowledge of the task and the possibility of a religion application. There are their definitions, the look on meaningfulness and their mutual changeover with psychotherapeutic methods. In the next part of work, I devote a research and an interpretation of results. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016116
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
náboženská výchova
|
cs |
local.subject |
religious education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account