dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Orálková, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:59:15Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T20:59:15Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9469
|
|
dc.description.abstract |
Předložená bakalářská práce se věnuje tvorbě reklamního textu, dále objasňuje pojmy archetyp, intertextualita, sémiotika, sémantika, mýtus a pohádka. Praktická část bakalářské práce předkládá ukázky reklam, které využívají prvků intertextuality a archetypů. Jsou zde ukázány reklamy televizní, tiskové, venkovní, rozhlasové a direkt marketingové zásilky. V práci je také popsán vývoj chápání archetypu ženy a dítěte v průběhu let 1953 - 1985. V této kapitole je na ženu brán zřetel jako na ženu samotnou, archetyp dítěte je zde analyzován coby prostředek reklamních apelů. |
cs |
dc.format |
71 s., 10 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3694815 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklamní text
|
cs |
dc.subject |
intertextualita
|
cs |
dc.subject |
archetyp
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
sémantika
|
cs |
dc.subject |
mýtus
|
cs |
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
advertising text
|
en |
dc.subject |
intertextuality
|
en |
dc.subject |
archetype
|
en |
dc.subject |
semiotics
|
en |
dc.subject |
semantics
|
en |
dc.subject |
myth
|
en |
dc.subject |
fairy tale
|
en |
dc.title |
Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech |
cs |
dc.title.alternative |
Intertextuality and Archetypes in advertising text |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2009-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the creation of advertising text, it also clarifies the concepts of archetype, intertextuality, semiotics, semantics, myth and fairy tale. The practical part presents advertisements that use these elements. There are examples of television advertising, press, outdoor and radio advertisements and direct marketing shipment. There is also description of development in the understanding of women and the child archetype over the years from 1953 to 1985. In this chapter, the woman is taken into account as a woman alone, the child archetype is analyzed as a subject of advertising appeal. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10524
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|