Marketingové komunikace církve: Návštěva papeže Benedikta XVI. v České republice v roce 2009
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Varnerová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T23:09:04Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T23:09:04Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11600
|
|
dc.description.abstract |
Předložená bakalářská práce se věnuje marketingovým komunikacím církve na konkrétním příkladu návštěvy Benedikta XVI. v České republice v roce 2009. V teoretické části nej-prve stručně přibližuje historii římskokatolické církve i institutu papeže a následně se věnuje možnosti aplikace jednotlivých nástrojů marketingových komunikací na církev. Praktická část pak analyzuje a hodnotí konkrétní využití marketingových nástrojů před, během a po návštěvě Benedikta XVI. v České republice. Součástí práce je také mediální analýza výstupů spojených s návštěvou papeže. |
cs |
dc.format |
64 s., 2 s. text. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1366103 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
římskokatolická církev
|
cs |
dc.subject |
náboženství
|
cs |
dc.subject |
papež
|
cs |
dc.subject |
Benedikt XVI
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
event
|
cs |
dc.subject |
mediální analýza
|
cs |
dc.subject |
Roman Catholic Church
|
en |
dc.subject |
religion
|
en |
dc.subject |
Pope
|
en |
dc.subject |
Benedict XVI
|
en |
dc.subject |
marketing communications
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
event
|
en |
dc.subject |
media analysis
|
en |
dc.title |
Marketingové komunikace církve: Návštěva papeže Benedikta XVI. v České republice v roce 2009 |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing Communications of the Church: Visit of Pope Benedict XVI to the Czech Republic in 2009 |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2010-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Presented bachelor degree thesis describes marketing communications of the Catholic Church in the Czech Republic. As a model example, the 2009 visit of Pope Benedict XVI to the country has been taken into account. Theoretical section outlines the history of the Roman Catholic Church and the Pope institution. Then, individual marketing tools are lis-ted with respect to usability in the church promotion context. Practical section of the thesis analyses and evaluates specific usage of marketing tools in relation with the visit of Pope Benedict XVI in the Czech Republic. Media analysis of the outputs dedicated to the visit is provided to complete the event summary. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13699
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account