Marketingový průzkum trhu pro zavedení výrobku firmy eOznamko na trh Zlínskeho kraje
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Muchová, Simona
|
|
dc.contributor.author |
Vojtechová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T11:21:15Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T11:21:15Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12647
|
|
dc.description.abstract |
Má bakalářská práce se zabývá průzkumem trhu pro zavedení výrobku slovenské firmy na trh Zlínského kraje. Teoretická část je zaměřená na teoretické podklady týkající se zavádění nového výrobku na trh, analýzy prostředí, konkurence, marketingového mixu a postupu při provádění marketingového výzkumu. V druhé části, po krátkém představení společnosti a produktu, je prováděná analýza vnějšího prostředí, Porterova a SWOT analýza. Na základe marketingového mixu a výsledků realizovaného průzkumu jsou vypracovány doporučení pro firmu eOznamko týkající se zavedení nového produktu na trh Zlínského kraje. |
cs |
dc.format |
74 s. , 3 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2114766 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
Product
|
en |
dc.subject |
Marketing mix
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter analysis
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Marketing research
|
en |
dc.title |
Marketingový průzkum trhu pro zavedení výrobku firmy eOznamko na trh Zlínskeho kraje |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing research for introducing the product of the company eOznamko to the market of Zlin Region |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vanko, Juraj |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis focuses on the market research with regard to the introduction of a product of a Slovak company to the market of the Zlin Region. The theoretical part deals with the background of an introduction of a new product to the market, analysis of the setting, competition, and marketing mix and the procedure of performing a marketing research. The second part, starting with a short introduction of the company and the product, contains an analysis of the external environment, the Porter analysis and the SWOT analysis. Based on the marketing mix and the results of the research performed, recommendations for the eOznamko company are suggested concerning the introduction of a new product to the market of the Zlin Region. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/116
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
16975
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account