dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Matějíčková, Leona
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T09:07:38Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T09:07:38Z |
|
dc.date.issued |
2011-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19444
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem "Identifikace cílových skupin pro komunikaci Letohradského soukromého gymnázia" reaguje na současnou problematiku školy a jejich potřebu oslovovat náležité cílové skupiny pomocí účinných nástrojů komunikačního mixu. Obsah a cíle práce vycházejí ze současné situace na trhu vzdělávání. Vlivem snižující se demografické křivky se zmenšuje počet zájemců o studium, v případě nestátní střední školy, na které se platí školné, je omezujícím faktorem celkově nepříznivá ekonomická situace a nabídka středoškolských studijních oborů je poměrně široká a pro budoucí žáky málo přehledná. Práce si klade za cíl identifikovat cílové skupiny vybrané školy, na které bude soustředit svoje komunikační aktivity, aby zvýšila možný počet zájemců o studium. Diplomová práce shrnuje podstatné informace k tématu, získané z odborné literatury a ostatních informačních zdrojů. Součástí práce je popis způsobů a zdrojů získávání informací a následná sumarizace. Na jejím základě byly definovány cílové skupiny, určeny zásadní cílové skupiny a vypracován jejich profil. V projektové části práce jsou navrženy vhodné prvky komunikačního mixu, doporučená témata pro komunikaci a formy jejich prezentace a doporučený jejich soulad s interní komunikací. |
cs |
dc.format |
122 s. |
cs |
dc.format.extent |
1265918 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
komunikace - vnitřní
|
cs |
dc.subject |
vnější
|
cs |
dc.subject |
analýza prostředí - vnější
|
cs |
dc.subject |
makro a mikro a vnitřní
|
cs |
dc.subject |
cílové skupiny
|
cs |
dc.subject |
mapa tržního bojiště
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
Marketing communications
|
en |
dc.subject |
Marketing mix
|
en |
dc.subject |
Communication mix
|
en |
dc.subject |
Communi-cation - internal
|
en |
dc.subject |
external
|
en |
dc.subject |
Analysis of the environment - external
|
en |
dc.subject |
macro and micro envi-ronment and internal
|
en |
dc.subject |
Target groups
|
en |
dc.subject |
"The map of the market battlefield"
|
en |
dc.title |
Identifikace cílových skupin pro komunikaci Letohradského soukromého gymnázia |
cs |
dc.title.alternative |
Identification of Target Groups to be Communicated by the Letohrad Private Secondary School |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2012-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis named Identification of Target Groups to Be Communicated by the Letohrad Private Secondary School is the reaction for the present situation at this school and its need for directing suitable target groups while using efficient instruments of the communication mix. The content and the goals of the thesis comes from the present situation at the market for education. Because of a demographic curve which has been decreasing nowadays, the nu-mber of persons concerned in studying at this school has been decreasing too. Moreover, it is a private secondary school (so students must pay a school fee), plus the global economi-cal situation in the Czech Republic is not very nice. Finally, another limiting element is a huge offer of secondary schools (including their fields of study) which makes the orientati-on through this unclear for future students. The goal of this diploma thesis is to identify suitable target groups, on which the chosen secondary school should concentrate its communication activities with intention to increase a number of persons concerned in studying at this school. The diploma thesis provides a summary of essential information up to the topic. Those information were gained from specialized publications and other information resources. A part of the thesis is a descryption of resources and ways to retrieve needed information, plus a follow-up summarization. Based on the summarization, the suitable target groups have been defined and the profiles of theirs have been worked out. The project part of the diploma thesis is the suggestion, which suitable elements of the communication mix are wise to be used, as well as recommendations for topics that should be communicated and forms of their presentation, plus recommendations how to make a tune between the recommended topics and internal communication of the secondary school. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
26281
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-20 |
|