dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Spurný, Michael
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-10T17:15:01Z |
|
dc.date.available |
2013-10-10T17:15:01Z |
|
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/23567
|
|
dc.description.abstract |
Využití filmových žánrů v audiovizuální reklamě je práce, která předkládá návod, který by měl pomoci tvůrcům audiovizuálních reklam, kteří se rozhodnou implementovat do jejich díla prvky filmových žánrů. Teoretická část shrnuje formy audiovizuální reklamy s důrazem na televizní reklamu, popisuje jednotlivé filmové žánry, a jak se tyto dají využít při tvorbě reklamy. Analytická část práce zkoumá samotné preference publika v oblasti filmových žánrů a hlouběji zkoumá názory a postřehy zástupců jednotlivých cílových skupin na zvolené audiovizuální reklamy, které filmové žánry obsahují. Projektová část nakonec předkládá samotný návod, jak se dají využít filmové žánry, jaké prvky žánrů obecně lze do audiovizuální reklamy implementovat a pro jaké publikum jsou dané prvky a implementace vhodné. |
cs |
dc.format |
95 s. |
cs |
dc.format.extent |
1765006 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
audiovizuální reklama
|
cs |
dc.subject |
filmové žánry
|
cs |
dc.subject |
film
|
cs |
dc.subject |
žánr
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
manuál
|
cs |
dc.subject |
audiovisual advertising
|
en |
dc.subject |
film genres
|
en |
dc.subject |
film
|
en |
dc.subject |
genre
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
manual
|
en |
dc.title |
Využití filmových žánrů v audiovizuální reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Use of Film Genres in the Audiovisual Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čada, Jan |
|
dc.date.accepted |
2013-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The use of film genres in audiovisual advertising is a study presenting a manual, which should be able to help creators of audiovisual advertising, who decide to implement ele-ments of the film genres into their work. Theoretical part sums up forms of audiovisual advertising with an emphasis on television advertising. It describes each of the film genres and how are these usable in the advertisement creation process. Analytic part of the study researches preferences of the audience in the area of film genres and provides deeper in-sight into opinions of representatives of each target group when confronted with the adver-tisements containing elements of the film genres. Project part of the study presents the manual itself of how are the film genres usable, which elements of the film genres are gen-erally implementable into the audiovisual advertisement and for what audience are the ele-ments and implementation suitable. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
32465
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2013-04-19 |
|