Sebereflexe v pedagogické činnosti začínajících a zkušených učitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Ernest, Barbara
|
|
dc.contributor.author |
Langerová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T06:20:12Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T06:20:12Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/2384
|
|
dc.description.abstract |
Každý učitel uvažuje o své pedagogické činnosti a hledá cesty, jak ji vylepšit. Tyto úvahy lze označit termínem sebereflexe. Cílem této práce je zjistit, v čem spočívají podobnosti a rozdíly v sebereflexi učitelů v různých stupních profesní dráhy. Teoretická část práce obsahuje obecný popis pedagogické činnosti, sebereflexe učitelů s důrazem na její metody a také charakteristiku jednotlivých fází profesní dráhy učitelů v souvislosti se sebereflexí. Praktická část popisuje výzkum, který byl proveden mezi začínajícími a zkušenými učiteli. |
cs |
dc.format |
44 s., 14 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1134646 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pedagogická činnost
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
profesní dráha učitelů
|
cs |
dc.subject |
pedagogical activity
|
en |
dc.subject |
teacher self-evaluation
|
en |
dc.subject |
teacher career path
|
en |
dc.title |
Sebereflexe v pedagogické činnosti začínajících a zkušených učitelů |
cs |
dc.title.alternative |
Self-evaluation in pedagogical activity of beginning and expert teachers |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2006-06-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Every teacher reflects on their pedagogical activity and looks for ways how to improve it. These reflections are called self-evaluation. The aim of this work is to find out if there are any similarities and differences of teacher self-evaluation during teacher career path. The theoretical part contains general description of pedagogical activity, teacher self-evaluation with the emphasis on its methods and also characteristics of each teacher career path in connection with self-evaluation. The practical part describes research that was done between beginning and expert teachers. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4234
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
sebehodnocení
|
cs |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account