dc.contributor.advisor |
Bilíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Machynková, Ivona
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-11T12:00:55Z |
|
dc.date.available |
2013-10-11T12:00:55Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-25 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24176
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce Rozbor marketingových aktivit firmy se zabývá rozborem stávajícího vztahu podniku k marketingovým aktivitám, kterými jsou marketingová komunikace, reklamní kampaň, propagační aktivity podniku. Teoretická část se zabývá analýzou marketingového prostředí, marketingovým mixem, marketingovou komunikací a marketingovým komunikačním mixem, SWOT analýzou jako jedním z prostředků pro rozbor stavu podniku a jeho postavení na trhu a v neposlední řadě reklamou, jako prostředkem pro propagaci výrobků a služeb podniku. Praktická část pojednává o postavení podniku na trhu, rozborem jeho silných a slabých stránek a příležitostí a hrozeb, ale také o jeho reklamních aktivitách. Výsledkem této práce je návrh na zlepšení těchto marketingových aktivit a poskytnutí doporučení pro udržení pozice na trhu a získání výhod vůči konkurenci. |
cs |
dc.format |
58 s. |
cs |
dc.format.extent |
1762715 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingové aktivity
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingový komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing activities
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
marketing environment
|
en |
dc.subject |
mar-keting mix
|
en |
dc.subject |
marketing communication mix
|
en |
dc.title |
Rozbor marketingových aktivit firmy |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis marketing Activities of the Company |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Taraba, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2013-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis "Analysis marketing Activities of the Company" is focused on analysing the current company's attitude to the marketing activities including marketing communication, promotion campaign, company's advertising. The theoretical part deals with the marketing environment analysis, marketing mix, marketing communication, marketing communication mix, SWOT analysis as one of the assessment tools used for analysing the company's current situation and evaluating its market's position. Last but not least the theoretical part concerns propagation as one of the important tools for advertising the company products and services. The practical part deals with the market position of the company, analysis of its strengths, weaknesses, opportunities and threats, but also with its promotion activities. The aim of this work is to propose the improvement of marketing activities and at the same time to give recommendations for maintaining market position and gaining advantage over competitors. |
en |
dc.description.department |
Ústav logistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/106
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistika a management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Logistics and Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
31413
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-14 |
|
local.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
local.subject |
postavení na trhu
|
cs |
local.subject |
marketing research
|
en |
local.subject |
market position
|
en |