dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Pernicová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T20:54:50Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T20:54:50Z |
|
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/27941
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo přispět k objasnění problematiky specifických poruch učení, které by mohlo vést k porozumění a pochopení odlišností dětí, které tímto postižením trpí, seznámit s vhodným přístupem k nim a reedukačními metodami, aby jejich poruchy byly co nejlépe kompenzovány. Teoretická část práce vyhází z odborné literatury a zaměřuje se nejen na vymezení základních pojmů, podporu poskytovanou při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení v současném školském systému, ale především na možnosti reedukace těchto poruch včetně uvedení alternativních způsobů možné podpory a upozorňuje na možné negativní dopady při neposkytnutí speciálně pedagogické podpory v souvislosti s volbou dalšího vzdělávání a uplatnění v budoucím životě. V praktické části bylo použito kvalitativního výzkumu, který se zabývá se konkrétními situacemi dětí s diagnostikovanými specifickými poruchami učení, popisuje jejich obtíže od raného věku, po dnešní dobu, kdy se připravují na své budoucí povolání. |
|
dc.format |
143 s. (248 495 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
dyslexie
|
cs |
dc.subject |
dysgrafie
|
cs |
dc.subject |
dysortografie
|
cs |
dc.subject |
dyskalkulie
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
reedukace
|
cs |
dc.subject |
Specific learning disorders
|
en |
dc.subject |
dyslexia
|
en |
dc.subject |
dysgraphia
|
en |
dc.subject |
dysortographia
|
en |
dc.subject |
dyscalculia
|
en |
dc.subject |
diagnostics
|
en |
dc.subject |
methods of reeducation
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.title |
Možnosti reedukace žáků se specifickými poruchami učení |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of Re-education of Pupils with Specific Learning Disabilities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kudličková, Miroslava |
|
dc.date.accepted |
2014-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of this diploma thesis is to contribute to the clarification about the specific learning disorders. This should lead to better understanding of the specifics of the children, who suffer from these disorders. Along with that, it suggests an appropriate approach to them and describes the methods of reeducation which would compensate their disorders as much as possible. The theoretical part is based on relevant resources and is focused, among others, on the definition of the key concepts and on the support given to the children with specific disorders within the current educational system. First of all it aims at the possibilities of reeducation for the disorders, including the alternative ways of support. It also concerns possible negative impact of withholding of the specialized education support, in relevance to the choice of further education and employment. Research is based on qualitative methods and it concerns particular problems of the children diagnosed with specific learning disorders and it describes their difficulties from their early stages of life till the present time when they are preparing for their future occupations. |
|
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
33357
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-03-14 |
|
local.subject |
poruchy učení
|
cs |
local.subject |
speciální pedagogika
|
cs |
local.subject |
reedukace
|
cs |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
local.subject |
special education
|
en |
local.subject |
reeducation
|
en |