Analýza konkurenčního prostředí firmy XXX
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocfelda, Ludvík
|
|
dc.contributor.author |
Kajšová, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:19:09Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:19:09Z |
|
dc.date.issued |
2014-03-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30615
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je provést analýzu konkurenčního prostředí firmy XXX, která se zabývá prodejem náhradních dílů na automobily značky Škoda. V teoretické části jsou vysvětleny základní teoretické pojmy, například konkurence, SWOT analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. V praktické části je představena společnost XXX, po které následuje analýza vybraných konkurentů v České republice. Následně je vypracovaná SWOT analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Závěr práce obsahuje návrhy pro zlepšení konkurenceschopnosti společnosti XXX. |
|
dc.format |
58 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
konkurenční prostředí
|
cs |
dc.subject |
konkurenční strategie
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
competitiveness
|
en |
dc.subject |
competitiveenvironment
|
en |
dc.subject |
competitivestrategy
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí firmy XXX |
|
dc.title.alternative |
Competitive Environment Analysis of Company XXX |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlíková, Irena |
|
dc.date.accepted |
2014-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work is to analyze the competitive environment of the company XXX, which sells car parts for Skoda. In the theoretical part are explain the basic theoretical concepts, for example competition, SWOT analysis and Porter´s five forces model. In the practical part is introduced company XXX, followed by an analysis of selected competitors in the Czech republic. Subsequently is SWOT analysis and Porter´s five forces model. Conclusion the work contains suggestions for improving the competitiveness of the company XXX. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
37115
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account