Analýza využití nástrojů product placementu, sponzoringu a reklamy firmy Tescoma
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Filová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:19:41Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:19:41Z |
|
dc.date.issued |
2014-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30702
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat využívání product placementu, sponzo-ringu a reklamy ve firmě Tescoma. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Hlavním úkolem teoretické části je seznámení s marketingovou komunikací. Velký důraz je pak kladen na pojem product placement, na jeho formy, historii a právní úpravu. Dalším pilířem teoretické části je poté sponzoring, jeho typy a formy. Praktická část obsahuje ana-lýzu současného stavu užití těchto nástrojů ve firmě Tescoma. Na základě těchto informací a údajů se v závěru praktické části věnuji vyhodnocení dané situace a také doporučení. |
|
dc.format |
62 s. (63 735 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
product placement
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
cs |
dc.subject |
Tescoma
|
cs |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
product placement
|
en |
dc.subject |
sponsorship
|
en |
dc.subject |
Tescoma
|
en |
dc.title |
Analýza využití nástrojů product placementu, sponzoringu a reklamy firmy Tescoma |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Using Tools of Product Placement, Sponzoring and Advertisement of Company Tescoma |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2014-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of this bachelor thesis is to analyze the use of product placement, sponsor-ship and advertisement of company Tescoma.. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The main aim of the theoretical part is to introduce marketing communicati-on. The stress is then put on the term product placement, on it´s types, history and legislati-on. Another pillar of the theoretical part is sponsorship, its types and forms. The practical part contains an analysis of the current state of using these tools in the company Tescoma. Based on these data, I deal with evaluation of the situation and general recommendations at the end of the practical part. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
37258
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2014-05-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account