Využití virálního marketingu v propagaci neziskových organizací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Kadlecová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:50:52Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:50:52Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34568
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá využitím virálního marketingu v propagaci neziskových organizací. V teoretické části je nastíněn vztah virálního marketingu, buzz marketingu a word of mouth a popsán marketing neziskových organizací. Praktická část se věnuje analýze konkrétních kampaní (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) a identifikaci znaků společných úspěšným a neúspěšným virálním kampaním neziskových organizací. V projektové části je zpracována kampaň s virálním potenciálem pro projekt Světluška, který je součástí Nadačního fondu Českého rozhlasu. |
|
dc.format |
88 s. (124 657) |
|
dc.format.extent |
1569851 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Virální maketing
|
cs |
dc.subject |
buzz marketing
|
cs |
dc.subject |
word of mouth
|
cs |
dc.subject |
neziskový sektor
|
cs |
dc.subject |
neziskové organizace
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
Viral marketing
|
en |
dc.subject |
buzz marketing
|
en |
dc.subject |
word of mouth
|
en |
dc.subject |
non profit sector
|
en |
dc.subject |
non profit organizations
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.title |
Využití virálního marketingu v propagaci neziskových organizací |
|
dc.title.alternative |
The Usage of Viral marketing in the Promotion of Non-profit Organizations |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Göttlichová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2015-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Master's Thesis is looking into the usage of viral marketing in the promotion of non profit organizations. The theoretical part outlines the relation of viral marketing, buzz marketing and word of mouth and describes marketing activities of non profit organizations. Practical part is dedicated to the analysis of particular campaigns (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) and the identification of characteristics, which successful and unsuccessful viral campaigns for non profit organizations have in common. In the project part, campaign with viral potential for project Světluška, which is a project of Nadační fond Českého rozhlasu, is introduced. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40802
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account