Marketingová strategie penzionu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Křikava, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:51:03Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:51:03Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34621
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje marketingové strategii v cestovním ruchu. Jejím cílem je na základě teoretických východisek, provedených analýz a průzkumu zákaznické spokojenosti navrhnout marketingovou strategii pro konkrétní rodinný penzion tak, aby lépe obstál v konkurenčním prostředí. Práce zkoumá situaci na trhu ubytovacích služeb v daném regionu. Využity jsou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, přímé konkurence, SWOT a kvantitativní výzkum. Projektová část práce obsahuje návrhy marketingové strategie a konkrétních opatření, které by měly vést ke zvýšení konkurenceschopnosti a zájmu potenciálních zákazníků o služby zkoumaného penzionu. |
|
dc.format |
114 s.(158 901 znaků) |
|
dc.format.extent |
3069631 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
strategické řízení
|
cs |
dc.subject |
strategický marketingový proces
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
marketingové cíle
|
cs |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
strategic management
|
en |
dc.subject |
strategic marketing process
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
market research
|
en |
dc.subject |
services marketing
|
en |
dc.subject |
marketing objectives
|
en |
dc.title |
Marketingová strategie penzionu |
|
dc.title.alternative |
Marketing Strategy for a Family Guesthouse |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Weberová, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2015-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with marketing strategy in hospitality area. The aim of the work is to set a marketing strategy for a family guesthouse based on theoretical knowledge, carried out analysis and survey of customer satisfaction in order to get by in a competitive environment. Current situation at the hospitality market in selected region is explored and evaluated. There are analysis of external and internal environment, analysis of direct competitors, SWOT analysis and quantitative research undertaken. The project part contains suggestions of marketing strategy and actions that would lead to higher competitiveness and better economic outcome. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40902
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account