Hudba jako institucionalizovaný produkt a její marketingová komunikace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Světlík, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:10Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:26Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35368
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá teoretickým vymezením podstatných vlastností hudby jako ekonomického produktu a zboží. Obzvláště si všímá rozdílů mezi institucionální produkcí koncertů vážné a populární hudby, mezi nimiž se pokouší hledat rozdíly i styčné body. V práci jsou mimo jiné komentovány výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit preference hudebních posluchačů při výběru hudby a jejím nákupu a očekávání spojená s jejím poslechem, která mohou nákupní chování konzumentů hudby ovlivnit. Teoretická východiska práce jsou ilustrována na konkrétním příkladu marketingových komunikací neziskové hudební instituce Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín. |
|
dc.format |
157 (text), lxxviii (přílohy) |
|
dc.format.extent |
3296338 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 06.05.2010 |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
produkce hudby
|
cs |
dc.subject |
koncertní produkce
|
cs |
dc.subject |
marketing kultury
|
cs |
dc.subject |
marketing hudby
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
music production
|
en |
dc.subject |
concert production
|
en |
dc.subject |
marketing of the culture
|
en |
dc.subject |
marketing of the music
|
en |
dc.title |
Hudba jako institucionalizovaný produkt a její marketingová komunikace |
|
dc.title.alternative |
Music as institutional product and its marketing communication |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2005-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master’s thesis deals with the theoretical delimitation of the essential qualities of music as economic product or goods. Especially it is aimed to the institutional concert music production where it attempts to seek differences and equivalences between the production of artificial (serious) and non-artificial (popular) music. The results of the marketing research, which was aimed to the music listeners’ preferences of the choice of music and expectations of its reception capable to influence their purchasing behavior, are commented in this thesis. Theoretical outcome of this work is illustrated on the concrete example of the marketing communication of the non-profit music institution Philharmonic Orchestra of Bohuslav Martinů in Zlín. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
463
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account