Výběrové statistické postupy v marketingovém výzkumu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hurta, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Rytíř, Vladimír
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T11:50:13Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T11:50:13Z |
|
dc.date.issued |
2007-10-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/367
|
|
dc.description.abstract |
Moje disertační práce se zabývá výběrovými statistickými postupy v marketingovém výzkumu. V běžném tržním prostředí je marketingový výzkum jedním z pilířů konkurenční výhody firmy. Marketingový výzkum nám pomáhá identifikovat procesy na trhu a míru uspokojení našich zákazníků. Metody matematické statistiky nám umožňují např. určit rozsah výběrového souboru, abychom mohli provádět přesné a spolehlivé šetření jako důležitou (ale často zanedbávanou) součást marketingového výzkumu. Metody matematické statistiky jsou též velice důležité při zpracování a vyhodnocování výsledků běžného výzkumu. Moje práce též vyjadřuje poznatek, že ne všichni studenti si plně uvědomují význam slova statistika. Převážná většina z nich se soustředí pouze na popisnou statistiku a o statistice matematické neví vůbec nic. Pokud jsem četl učební osnovy základních a středních škol, zjistil jsem, že o výběrovém šetření není nic řečeno. Přesto jsem přesvědčen, že výběrová šetření jsou podstatným tématem statistiky a měla by jim být věnována větší pozornost. Nedílnou součástí práce jsou též aplikace statistických metod v Baťově systému řízení a standardy NCTM pro výuku statistiky v USA pro všechny věkové kategorie. |
cs |
dc.format.extent |
6655386 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
výzkum trhu
|
cs |
dc.subject |
statistická indukce
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
rozsah výběru
|
cs |
dc.subject |
náhodný výběr
|
cs |
dc.subject |
pravděpodobnost
|
cs |
dc.subject |
základní soubor
|
cs |
dc.subject |
výběrová směrodatná odchylka
|
cs |
dc.subject |
chyby výzkumu a jeho vyhodnocení
|
cs |
dc.subject |
Marketing Research
|
en |
dc.subject |
Market Research
|
en |
dc.subject |
Statistical Induction
|
en |
dc.subject |
Questionnaire
|
en |
dc.subject |
Sample Size
|
en |
dc.subject |
Random Sample
|
en |
dc.subject |
Probability
|
en |
dc.subject |
Population
|
en |
dc.subject |
Sample Mean
|
en |
dc.subject |
Sample Standard Deviation
|
en |
dc.subject |
Errors in Research and Research Evaluation
|
en |
dc.title |
Výběrové statistické postupy v marketingovém výzkumu |
cs |
dc.title.alternative |
Sample Statistical Procedures in Marketing Research |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Glogar, Alois |
|
dc.contributor.referee |
Půlpán, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2006-12-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
My doctoral work discusses sample statistical procedures in marketing research. In a current market environment marketing research is one of the pillars of a company's competitive advantage. Marketing research help us to identify the processes in the market and the rate of satisfaction of our customers. Methods of mathematical statistics enable us ef. to specify the range of random sample so that we can conduct an accurate and reliable investigation as a very important (but often neglected) part of marketing reseach. Methods of mathematical statistics are also very important in processing and evaluating the results of current research. My work also shows evidence that not all students realize the importance of statistics. Most students concentrate only on descriptive statistics and don't know anything about mathematical statistics. As I examine the curricula of basic and secondary schools, I find nothing is said about samples. In spite of that I am convinced that sample inguiries are main topic of statistics and that we should pay a greater attention to them. An integral part of the work also is (1) application of statistical methods in the Bata's management system and (2) NCTM standards for the education of statistics in the U.S.A. for all age categories. |
en |
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/215
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
5097
|
|
dc.date.assigned |
2006-10-31 |
|
local.subject |
průzkum trhu
|
cs |
local.subject |
marketingová analýza
|
cs |
local.subject |
statistické metody
|
cs |
local.subject |
market survey
|
en |
local.subject |
marketing analysis
|
en |
local.subject |
statistical methods
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account